رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشور چقدر تخت درمانی نیاز دارد/ دنبال جذب سرمایه سرگردان خارجی هستیم

17:15 - 14 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۱۳۳
وزیر بهداشت گفت: سیستم درمان کشور به تعداد تخت های فعال به تخت و تجهیزات درمانی نیاز دارد.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری مهر،دکتر سید حسن هاشمی روز جمعه  در آیین افتتاح بیمارستان96 تختخوابی تخصصی شفا در کلیشاد و سودرجان اصفهان،  با بیان اینکه ما وامدار و مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، افزود: اگر آنها نبودند، امنیت و عزت و سربلندی ایران وجود نداشت.

وزیر بهداشت ضمن تبریک به مردم کلیشاد و سودرجان برای افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی تخصصی شفا در این شهر، اظهار داشت: اصل کار ما از امروز آغاز شده و مهم است که با تامین نیروی انسانی متخصص، درد و رنج مردم را کاهش دهیم.

دکتر هاشمی در خصوص مشکلات شهرستان فلاورجان، دستورات لازم را برای تامین متخصص رادیولوژي برای بیمارستان شفا، اختصاص اعتبار500 میلیون تومانی برای بیمارستان امام خمینی(ره) و مراکز منطقه قهدریجان و پیربکران را صادر کرد و بر لزوم استفاده حداکثری از بیت المال و تجمیع مراکز بهداشتی و درمانی در قالب یک مرکز درمان بستر در قهدریجان تاکید کرد.

وزیر بهداشت همچنین اظهار داشت: بزرگترین مشکل سلامت در کشور، در اولویت نبودن این حوزه و نگاه هزینه بر بودن حوزه سلامت از سوی دولتها، مجلس و مسئولان محلی بود که ترجیح می دادند در حوزه های ریلی، جاده و اتوبان سرمایه گذاری کنند که این رویکرد نادرستی بود زیرا توسعه و رسیدن به رشد اقتصادی بدون ارتقای سلامت و رشد خدمات در این حوزه، معنی ندارد.

دکتر هاشمی با اشاره به کمبود شدید تخت بیمارستانی در کشور، افزود: در حال حاضر به اندازه تعداد تخت های موجود، به تخت جدید بیمارستانی نیاز داریم و لازم است تا از فرصت استثنایی پسابرجام که با لطف خدا، حمایت های مقام معظم رهبری، شجاعت دکتر روحانی و درایت تیم هسته ای به وجود آمد نهایت استفاده را کنیم و نمی توان همان رفتاری را کرد که در سالهای گذشته داشته ایم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در یکی از کشورهای منطقه یک بیمارستان 3 هزار و 600 تختخوابی در مدت دو سال به بهره برداری رسیده است با انتقاد از طولاني بودن ساخت پروژه های ساخت بیمارستانها در کشور، تصریح کرد: ما از ابتدای سال تا کنون از مسیر وزارت راه و شهرسازی یک هزار و وزارت بهداشت نیز بیش از دو برابر این میزان توانسته ايم در کشور تخت بیمارستانی ایجاد کنيم و البته تا پایان این دولت بیست هزار تخت به بهره برداری ميرسد و لازم است تا سرمایه گذاران خارجی به کشور وارد شوند. این به معنی بی احترامی به پیمانکاران و مشاوران داخلی نیست بلکه باید از دانش، تجربه و علم بشری استفاده کنیم و سرمایه های سرگردان بین المللی را جذب کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه افزود: ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور به معنی نفوذ نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *