رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مستندهای تجربی در قرارگاه رسانه‌ای راهیان‌نور

13:18 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۴۰۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مشهدالشهدا و کربلای جبهه های ایران اینبار هدف مستند سازی سوژه های تجربه های معنوی زائران قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی رسانه ملی اقدامات صدا و سیما برای ترویج فرهنگ جبهه و توسعه سفر های كاروان های راهیان نور هر روز ابعاد گسترده تری می یابد و در سایه تلاش های رسانه ملی این سفر های معنوی رو به فزونی است .

رئیس بسیج صداوسیما با اشاره به فعالیت‌های مختلف بسیج صداوسیما در خصوص برگزاری هر چه باشكوه‌تر اردوهای راهیان‌نور میگوید: با ایجاد چتر رسانه‌ای قرارگاه‌های رسانه‌ای استان‌ها همگرایی بیش‌تری در سال جاری میان شبكه‌های ملی و استانی صورت میگیرد.

محمود عاطفی، فرمانده قرارگاه مركزی رسانه‌ای راهیان‌نور و رئیس بسیج صداوسیما بیان میكند: با نزدیك شدن نوروز، شور سفرهای نوروزی در خانواده‌های ایرانی به‌وجود میآید و طی چند سال اخیر در كنار این مسافرت‌ها، سفر بصیرت‌افزای راهیان‌نور هم به این برنامه افزوده شده‌است.

وی میافزاید: 9 استان كه در جغرافیای دفاع‌مقدس كانون فرهنگ مقاومت و پایداری هستند،‌ در این سفرها پذیرای عزیزان زائرند كه با توجه به استقبال چشم‌گیر چند سال اخیر در ستاد مركزی راهیان‌نور مسئولیت‌هایی برای نهادهای گوناگون از جمله صداوسیما دیده شده‌است.

عاطفی به گسترش چتر رسانه‌ای برای انعكاس سفرهای راهیان‌نور اشاره میكند و ادامه میدهد: امسال در مراكز استان‌هایی كه در خط این سفرها قرار گرفته‌اند با تشكیل قرارگاه‌های رسانه‌ای پوشش خوبی در عرصه انعكاس رسانه‌ای این سفرهای معنوی ایجاد میشود.

وی از اقدامات مهم رسانه‌ملی برای امسال در این عرصه خبر میدهد و خاطرنشان میكند: در حوزه صدا در شبكه‌های سراسری و استانی برنامه‌های خوبی صورت گرفته و همچنین در معاونت سیما گروه‌های برنامه‌ساز برای مستندسازی از این رخداد بزرگ معنوی- فرهنگی برنامه‌ریزی خاصی را انجام داده‌اند تا لحظات نابی را به‌تصویر بكشند.
رئیس بسیج رسانه‌ملی از فعالیت گسترده معاونت خبر صداوسیما برای انعكاس اخبار سفرهای راهیان‌نور در اردوهای امسال خبر میدهد و تأكید میكند: با ایجاد یك چتر رسانه‌ای مناسب در قالب تشكیل قرارگاه‌های رسانه‌ای صداوسیمای مراكز استان‌ها میان تمام شبكه‌های سراسری و استانی همگرایی مناسبی ایجاد خواهد شد.

تقدیر از قرارگاه رسانه‌ای راهیان‌نور

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین معتقد است: بسترسازی ارزشمند صداوسیما 400 هزار نفر زائر راهیان‌نور را به پنج میلیون و 200 هزار نفر رسانده است، به‌گونه‌ای كه برنامه‌سازان بسیج صداوسیما با برنامه‌ای مدون و خاص توانسته‌اند اردوهای راهیان‌نور را در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی به‌تصویر بكشند.

سردار سرتیپ پاسدار، علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تقدیر از عملكرد خوب رسانه‌ملی در انعكاس مراسم باشكوه اردوهای راهیان‌نور عنوان میكند: به حمدالله با بسترسازی ارزشمندی كه صداوسیما انجام داد،‌ توانستیم از 400 هزار نفر زائری كه در نخستین سال برگزاری این اردوها میزبان آنان بودیم، در سال گذشته به حدود پنج میلیون و 200 هزار نفر زائر برسیم و پیش‌بینی میكنیم كه امسال حداقل از شش میلیون نفر زائر سرزمین‌های نور استقبال كنیم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند رسانه‌ملی در زمینه ترویج فرهنگ دینی و شهادت‌طلبی ادامه میدهد: امروزه بیش از 200 هزار نفر نیرو كه بخش اعظم آنان را نهادهای مردمی مانند بسیج تشكیل میدهند، این عملیات فرهنگی را مدیریت میكند.

جانشین ستاد مركزی راهیان‌نور در پایان به برگزاری جشنواره مردمی با عنوان ره‌آورد سرزمین نور اشاره و بیان میكند: در روز 20 اسفند كه به‌عنوان روز ملی راهیان‌نور نام‌گذاری شده، بزرگ‌ترین جشنواره مردمی با عنوان «ره‌آورد سرزمین نور» برگزار میشود كه در آن از تصاویر و محصولات فرهنگی تهیه شده از سوی زائران این سرزمین‌ها تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

راهیان‌نور گنجیه‌ای ارزشمند برای رسانه‌ها 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صداوسیما با اشاره به محتوای حركت فرهنگی راهیان‌نور آن را گنجینه ارزشمندی برای رسانه‌ها میداند و عنوان میكند: این حركت همه مؤلفه‌های علمی، هنری و دینی را در خود دارد. بنابراین ما در حوزه رسانه باید از آن به‌خوبی استفاده كنیم.

وی به نقش مراكز استانی صداوسیما در این زمینه اشاره كرده و میافزاید: مراكز استانی رسانه‌ملی در واقع خط‌مقدم رسانه‌ای راهیان‌نور را تشكیل میدهند. از این‌رو مدیران استانی ما باید ارتباط میان شبكه‌های استانی و ملی را در این زمینه عهده‌دار باشند.

موسوی مقدم، تشكیل قرارگاه رسانه‌ای برای اردوهای راهیان‌نور را به‌منظور پركردن خلأهای فرهنگی مهم دانسته و تصریح میكند: جبران خلأهای فرهنگی و اخلاقی را كه برخی رسانه‌ها نیز به آن دامن میزنند، در قالب یك قرارگاه از این حیث با اهمیت مینماید.

نقش مؤثر بسیج صداوسیما در اردوهای راهیان‌نور 

سردار سرتیپ‌دوم پاسدار نادر ادیبی، دبیر ستاد مركزی راهیان‌نور نیز با اشاره فعالیت‌های مختلف بسیج در حوزه راهیان‌نور میگوید: در حال حاضر 50 یادمان در مناطق عملیاتی مرتبط با اردوهای ارهیان‌نور است كه ما به‌دنبال افزایش كمی و كیفی این اردوها هستیم.

وی همچنین توجه خاص به یادمان‌های دریایی دفاع‌مقدس در اردوها را از برنامه‌های ویژه امسال اردوهای راهیان‌نور عنواشن میكند و ادامه میدهد: با كمك نیروی دریایی سپاه و همكاری نیروی دریایی ارتش امسال كاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی خلیج فارس و به‌طور ویژه محل نبرد رزمندگان اسلام با نیروی دریایی آمریكا در دوران دفاع‌مقدس اعزام خواهند شد.

وی به نقش تأثیرگذار تولیدات بسیج صداوسیما اشاره میكند و میافزاید: پوشش رسانه‌ای سفرهای راهیان‌نور و استقبال گسترده از این رویداد نشان از فعالیت مؤثر و اثرگذار هنرمندان بسیجی رسانه‌ملی است.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *