"پاکستان": مذاکرات صلح افغانستان احتمالا ظرف 10 روز آینده برگزار می شود

20:00 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۲۶۴
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی اعلام کرد که احتمال برگزاری مذاکرات مستقیم میان طالبان افغانستان و دولت کابل ظرف 10 تا 15 روز آینده وجود دارد.
به گزارش سرویس بین الملل سرتاج عزیز که برای شرکت در ششمین دور مذاکرات راهبردی آمریکا و پاکستان به واشنگتن سفر کرده است، در حاشیه این مذاکرات و با حضور در جمع اعضای یک اندیشکده آمریکایی با تاکید بر اینکه برقراری صلح و ثبات در افغانستان در راستای منافع پاکستان است افزود: به تصور اشتباه حمایت پاکستان از طالبان، پایان داده ایم.

سرتاج عزیز گفت: پاکستان و سازمان ملل در بحث پیشبرد روند صلح افغانستان همکاری دارند.

با توجه به تکرار حملات تروریستی در پایتخت در افغانستان در روزهای اخیر، مقامات این کشور برگزاری مذاکرات صلح با طالبان در ماه جاری میلادی (مارس) را بعید دانسته اند.
 
دور نخست مذاکرات دولت افغانستان و طالبان روز 16 تیرماه سال جاری در منطقه گردشگری مَری در اطراف اسلام آباد انجام شد و همان زمان، توافق شد تا دور دوم نیز روز نهم مرداد، یعنی کمتر از یک ماه پس از دور نخست برگزار شود اما تنها دو روز قبل از انجام دور دوم این گفت و گوها، اعلام خبر ناگهانی مرگ 'ملاعمر' رهبر سابق طالبان افغانستان، همه چیز را به یکباره متوقف کرد و باعث وقفه طولانی در روند مذاکرات صلح افغانستان شد.

چهارمین دور نشست چهارجانبه افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا برای ادامه روند فراهم کردن زمینه مذاکرات مستقیم صلح میان طالبان و دولت کابل، روز چهارم اسفند در پایتخت افغانستان برگزار شد و براساس بیاینه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان، قرار است دور دوم مذاکرات صلح در هفته نخست ماه مارس برگزار شود. بنا بر خواسته پاکستان، قرار است این مذاکرات بار دیگر به میزبانی اسلام آباد انجام شود.

دولت و ارتش پاکستان که به دنبال راهی برای تقویت امنیت و آرامش دراین کشور هستند، همواره اعلام کرده اند که صلح در افغانستان، به تقویت صلح و آرامش در پاکستان کمک خواهد کرد و به همین سبب، پاکستان سخت تلاش می کنند تا روند صلح افغانستان به سرانجامی خوب برسد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *