رئیس جمهور افغانستان از "زنان افغانستانی" مدال آور در بازی‌های آسیایی تقدیر کرد

22:02 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۲۲۸
رئیس جمهور با تقدیر از زنان افغانستانی مدال آور در بازی‌های آسیایی گفت: افتخار می‌کنیم که بانوان کشور نام، بیرق و عزت افغانستان را در مسابقات ورزشی جنوب آسیا بلند کردند.
رئیس جمهور افغانستان از به گزارش سرویس بین الملل  محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در دیدار بانوان مدال آور کشور که از رقابت‌های ورزشی اخیر جنوب آسیا بازگشته‌اند تقدیر و وعده حل مشکلات ورزشی آنان را داد.
 
در خبر نامه منتشر شده دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری که این دیدار بعد از ظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفته است.
 
در این نشست که رولا غنی، بانوی اول افغانستان نیز حضور داشت، روبینا جلالی، معاون کمیته ملی المپیک کشور در مورد شرکت ورزشکاران زن و مدال‌های کسب شده از سوی آنان در دوازدهمین دوره مسابقات ورزشی جنوب آسیا گزارشی را به رئیس جمهور ارائه کرد.
 
جلالی ضمن بر شمردن برخی از مشکلات زنان ورزشکار، پیشنهادهایی را برای بهبود امور ورزشی این قشر ارائه کرد.
 
اشرف غنی گفت: «افتخار می‌کنیم که بانوان کشور نام، بیرق و عزت افغانستان را در مسابقات ورزشی جنوب آسیا بلند کردند.
 
رئیس جمهور افزود: از پول شخصی خود مبلغ 300 هزار افغانی را به ورزشکاران زن کمک می‌کند ضمن اینکه برای حل مشکلات آنان به ادارات مربوطه دستوراتی را صادر کرده است.
 
اشرف غنی در عین حال از خانواده‌های بانوان ورزشکار به دلیل آنکه آنان را با فرهنگ اسلامی و ملی مورد تشویق قرار می‌دهند، تشکر و ابراز امیداوری کرد که در مسابقات آینده نیز بدرخشند و موفقیت‌های بیشتری را برای افغانستان بدست آورند.
 
در پایان این دیدار، رئیس جمهور با اهدای تقدیر نامه از سمیه غلامی، دارنده مدال طلای رشته تکواندو این مسابقات و 3 تن دیگر از زنان مدال آور دیگر تقدیر کرد.
 
در این مسابقات که در نیمه دوم ماه دلو در هندوستان برگزار شد، از افغانستان حدود 200 ورزشکار در رشته‌های مختلف شرکت کرده بودند که 30 درصد آنان را زنان تشکیل می‌داد.
 
کاروان ورزشی افغانستان توانست با کسب 35 مدال که شامل 7 مدال طلا، 9 نقره و 19 برنز می‌شود، مقام چهارم این مسابقات را بدست آورد.
 
کشورهای هندوستان، سریلانکا و پاکستان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها را کسب کردند.
 
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *