ضرورت آسیب شناسی گلوگاه‌های حقوقی دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی

1:15 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۱۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست مشترک دادگستری گلستان با روسا و کارشناسان حقوقی اداره های منابع طبیعی استان به منظور آسیب شناسی گلوگاه های حقوقی دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی وقضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هاشمیان در این نشست ، سرعت ، دقت و اقتدار را سه مولفه اصلی در برخورد با متخلفان و پیشگیری از تجاوز به عرصه های ملی و منابع طبیعی برشمرد و افزود : در سال های اخیر  یا صورت مسئله را پاک کردیم یا با معلول مبارزه کردیم در حالیکه مشکل اصلی ما در این بخش ،به روز نبودن قوانین منابع طبیعی و اجرای قانون است .

هادی هاشمیان با اشاره به دغدغه ی مقام معظم رهبری درباره ی منابع طبیعی ، از نشست مشترک مسئولان اجرایی و قضایی استان های آسیب پذیر در حوزه ی منابع طبیعی خبر داد و گفت : این نشست در آینده ی نزدیک با حضور مسئولین اجرایی و قضایی استان های گلستان، مازندران ، گیلان و اردبیل برگزار می شود .

رئیس کل دادگستری استان گلستان فرهنگ سازی را هم در پیشگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی مهم خواند و افزود: اگر مردم در این عرصه به کمک ما بیایند می تواند جلوی بسیاری از دست اندازی به جنگل ها و رامتع استان را در مراحل اولیه بگیریم.

معاون منابع انسانی دادگستری گلستان هم در این نشست گفت : هم اندیشی دستگاه قضایی و منابع طبیعی می تواند عرصه را بر دست اندازان به اراضی ملی و منابع طبیعی تنگ کند.

علی غلامی ،آسیب شناسی پرونده هایی که منتهی به صدور رای بر علیه منابع طبیعی شده است را مهم ترین دستور کار این نشست برشمرد و گفت :  تصرف عدوانی ، قاچاق چوب و ماده 690 قانون مجازات اسلامی از جمله موضوعاتی بود که قضات در این نشست ، برای کارشناسان تشریح کردند.

غلامی ابراز امیدواری کرد : با  تداوم این نشست ها ، بخشی از آسیب های حوزه منابع طبیعی کاسته شود.

نشست " بررسی تحلیل مسائل حقوقی منابع طبیعی " با حضور رئیس کل دادگستری استان ، معاونین وی ، جمعی از قضات ،  مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری ، معاونین وی و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای استان وکارشناسان حقوقی و ممیزی استان در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان گرگان برگزار شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *