نقش کلیدی واحدهای اجرای احکام و مددکاری در کاهش جمعیت کیفری

23:30 - 09 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۲۰۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محمد یاری گفت: نقش کلیدی واحدهای اجرای احکام و مددکاری یکی از مهم ترین راه های کاهش جمعیت کیفری است.
 به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندان های همدان، حسن محمد یاری در هفتمین جلسه شورای اداری و برنامه ریزی گفت: نقش کلیدی واحدهای اجرای احکام و مددکاری یکی از مهم ترین راه های کاهش جمعیت کیفری است.

مدیرکل زندان های همدان در خصوص کاهش جمعیت کیفری بیان کرد: با همدلی و همکاری تمام بخش ها و واحدهای زندان ها و شناسایی ظرفیت های موجود در آئین نامه و قوانین می توان در زمینه کاهش جمعیت کیفری گام های قابل قبولی و مثبتی را برداشت .

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های واحدهای اجرای احکام زندان ها و مددکاران اجتماعی و دعوت از قضات با توجه به ظرفیت های ماده ۱۵و۱۶ قانون اشاره و عنوان کرد: که باید حداقل ۳۰درصد از افراد واجد شرایط تحت پوشش از بندهای قانونی قرار گیرند چرا که مقرر است تا آخر برنامه ششم توسعه باید تا ۱۰درصد کاهش جمعیت کیفری داشته باشیم .

محمد یاری همچنین  شناسایی زندانیان بیمار بویژه صعب العلاج و بیمار روانی ،نظارت بر چگونگی ثبت اطلاعات در سیستم پانیذ ، ارسال اسنادمالی و بیمارستانی زندان های تابعه استان تا پایان سال به اداره کل  را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه بر بررسی لازم واحد آمار و رایانه اداره کل و اداره قضایی در خصوص فرایند پذیرش ،پیگیری سیستم cmsتوسط آمار و رایانه اداره کل ،تهیه کتابچه مربوط به کاهش جمعیت کیفری ونصب بارکدخوان در فروشگاه های زندان های تابعه استان تاکید کرد و مقرر شد روسای زندان ها موارد را تا حصول نتيجه لازم دنبال كند.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *