رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"ارتش پاکستان" 15 تروریست را به هلاکت رساند

13:02 - 09 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۱۶۴۰
رسانه های پاکستان به نقل از منابع رسمی اعلام کردند در تازه ترین حملات جنگنده های نیروی هوایی به مواضع شبه نظامیان و تروریست ها در یکی از مناطق شمال غربی این کشور در نزدیک مرز افغانستان، دست کم 15 نفر از این افراد کشته شدند.
به گزارش سرویس بین الملل این گزارش حاکی است جنگنده های نیروی هوایی روز شنبه در قالب مرحله نهایی عملیات نظامی این کشور علیه تروریست ها معروف به عملیات "ضرب عضب"، بخش هایی از منطقه "وزیرستان جنوبی" از جمله منطقه "داتاخیل" را که برخی گروه های شبه نظامی و تروریستی مخفی گاه های خود را آن منطقه ایجاد کرده اند، هدف قرار دادند.

گزارش ها حاکی است تداوم حملات سنگین ارتش پاکستان به مواضع شبه نظامیان طالبان ودیگرگروه های تروریستی و شبه نظامی درمناطق نزدیک به مرزافغانستان، باعث شده تا اعضای این گروه ها به خاک افغانستان پناه ببرند.این موضوع همواره سبب نگرانی افغانستان بوده است ودولت کابل معتقد است فرارتروریست ها ازخاک پاکستان به خاک افغانستان، موج تشدید ناآرامی هادر افغانستان می شود.

دولت پاکستان از بهار سال گذشته و هنگام آغاز عملیات نظامی گسترده علیه تروریست ها در مناطق شمال غربی این کشور، از افغانستان خواسته بود تا با محافظت از مرزهایش، اجازه فرار تروریست ها و شبه نظامیان را از خاک پاکستان به آن کشور ندهد تا ارتش پاکستان بتواند اقدام موثری علیه این گروه ها انجام دهد.

براساس گزارش ارتش پاکستان، از زمان آغاز عملیات ضرب عضب تاکنون که بیش از یک سال و نیم از آن می گذرد، بیش از سه هزار و 500 تروریست کشته شده اند.

عملیات ضرب عضب ارتش پاکستان علیه تروریست ها در این کشور برای از بین بردن مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی، با موفقیت های نسبی همراه بوده و بسیاری از کشورها این عملیات را مورد ستایش قرار داده اند.

فرمانده ارتش پاکستان هفته پیش فرمان آغاز مرحله نهایی عملیات ضرب عضب را صادر کرد.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *