افتتاح سفارت برای احقاق حقوق "پناهجویان افغانستانی" در یونان

18:11 - 09 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۱۶۳۰
وزارت امور مهاجران افغانستان می‌گوید که دولت وحدت ملی قصد دارد به منظور حل چالش‌های پناهجویان این کشور در یونان سفارت خود را در آتن افتتاح کند.
افتتاح سفارت برای احقاق حقوق به گزارش سرویس بین الملل مسئولان وزارت امور مهاجران افغانستان می‌گویند که یک هیات حکومتی برای رسیدگی به مشکلات پناهجویان افغانستانی به یونان فرستاده و قرار است این هیات زمینه‌های ایجاد سفارت افغانستان در یونان را نیز بررسی کند.
 
افغانستان در یونان نمایندگی سیاسی ندارد ولی سفارت افغانستان در بلغارستان به دستور حکومت مرکزی، یک هیات را برای حل مشکلات پناهجویان افغان به یونان فرستاده است.
 
جمهور نوشت: هم اکنون هزاران پناهجوی افغان از یک هفته پیش به این سو در یونان در وضعیت بدی به سر می‌برند و مقدونیه نیز مرزهایش را بروی پناهجویان افغان بسته است.
 
دولت مقدونیه به پناهجویان افغانستانی اجازه نمی‌دهد از طریق آن کشور به سایر کشورهای اروپایی بروند.
 
"حفیظ احمد میاخیل" مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجران افغانستان به رادیو آزادی گفته است که هیات افغانستان به دنبال جست‌وجوی راه‌حل برای مشکلات پناهجویان این است.
 
میاخیل افزوده است: دولت افغانستان به سفارت خود در بلغارستان دستور داده تا هیاتی را برای بررسی وضعیت مهاجران افغانستانی به یونان بفرستد و راه‌حلی را جستجو کند.
 
به گفته وی، در ضمن این هیات وظیفه دارد تا مقدمات ایجاد سفارت افغانستان را در یونان نیز فراهم سازد.
 
پناهجویان افغانستانی با عبور از دریایی میان ترکیه و یونان، به کشورهای اروپایی می‌روند؛ اما اخیرا مقدونیه مرزش را به روی آنها بسته است.
 
روز گذشته هزاران پناهجوی افغانستانی در یونان دست به تظاهرات زده و برای رسیدن به دیگر کشورهای اروپایی خواهان عبور از مرز مقدونیه شده بودند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *