رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جدال لفظی بین نامزدهای حزب جمهوری‎خواه انتخابات آمریکا بالا گرفت

4:35 - 08 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۸۷۰
دهمین مناظره نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی این حزب با جدال لفظی میان این افراد همراه شد.
به گزارش گروه بین الملل ، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: دهمین مناظره نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی این حزب که به فاصله چند روز به " سه شنبه بزرگ" برگزار شد، با رویارویی دوباره ترامپ و رقبای جمهوری خواه خود همراه بود. 

تد کروز و مارکو روبیو در هیوستون ایالت مکزیک با انتقاد شدید از اظهارنظرها رقیب جمهوری خواه خود دونالد ترامپ در زمینه مهاجرت او را به ریاکاری متهم کردند.

سه شنبه بزرگ که اول مارس خواهد بود در یازده ایالت آمریکا انتخابات مقدماتی برگزار خواهد شد.

این رای گیری  با مشارکت تقریبا یک چهارم نمایندگان در تعیین نامزد نهایی احزاب برای انتخابات ریاست جمهوری بسیار تعیین کننده خواهد بود.

مارکو روبیو سناتور ایالت فلوریدا در واکنش به اظهارات نامزد میلیاردر جمهوری خواهان تاکید کرد: اگر در مرزهای آمریکا و مکزیک دیوار کشیده شود، مهاجرت های غیرقانونی به آمریکا افزایش خواهد یافت. 

اما دونالد ترامپ با لحنی شدید گفت:  خفه شو، خفه شو، من تا کنون دهها هزار نفر را استخدام کرده‌ام اما تو حتی برای یک نفر هم کاری نکرده ای. همین الان هم هزاران اسپانیایی زبان برای من کار می کنند و من در جامعه اسپانیایی زبانهای آمریکا  محبوبیت بیشتری دارم. من با آنها نتایج بهتری خواهم گرفت، آنها می دانند که من مشاغلی را که از آمریکا به چین و ژاپن منتقل شده است، به کشور بازمی گردانم.
 
مارکو روبیو که پسر یک مهاجر کوبایی است و در سال دو هزار و سیزده در سنای آمریکا از طرح بلندپروازانه ساماندهی وضعیت مهاجران مقیم آمریکا حمایت کرده بود، تاکید کرد: قبل از هر  کاری لازم است که امنیت مرزهایمان را تقویت کنیم.

روبیو پیش از این از طرف منتقدان خود به تغییر موضع ناگهانی در مسئله مهاجرت متهم شده است.

تد کروز سناتور ایالت تگزاس نیز در واکنش به صحبت های ترامپ تاکید کرد: کسی که می خواهد واقعا با مهاجرتهای غیرقانونی مبارزه کند، مهاجران غیرقانونی مقیم کشور را استخدام نمی کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *