"کارشناس ارشد روس": ایران دمکراتیک ترین کشور جهان اسلام است

9:02 - 08 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۸۴۳
"ولادیمیر زاخاروف" رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه گفت: ایران دمکراتیک ترین کشور جهان اسلام و مناطق خاورمیانه و خلیج فارس است.
به گزارش سرویس بین الملل زاخاروف گفت: در هیچ کشور اسلامی یا کشورهای منطقه خاورمیانه، انتخابات به صورتی که در ایران برگزار می شود، انجام نمی گیرد. این وجه تمایز مهم ایران با سایر کشورهای منطقه و پیرامون آن است.

کارشناس روس خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران همواره با شکوه برگزار می شود و اکثریت مردم این کشور با شرکت در آن، علاقه مندی خود را برای تعیین سرنوشت شان به جامعه جهانی نشان می دهند.

رئیس انستیتو پژوهش های سیاسی و راهبردی روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران الگوی واقعی دمکراسی اسلامی است و اصول آن در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با موفقیت در این کشور بزرگ خاورمیانه، پیاده و به اجرا در آمده است.

این کارشناس روس با بیان این که تمام نهادهای حکومتی ایران از طریق انتخابات برگزیده می شوند، گفت: این سیستم دمکراتیک را ایران مدیون انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) رهبر کبیر آن است و حکومت کنونی ایران نیز در آن مسیر حرکت می کند.

زاخاروف گفت: در هیچ یک از کشورهای منطقهف سیستم انتخابات پیشرفته مانند ایران نمی توان یافت و حتی در برخی کشورها همچون عربستان سعودی، مجلس و پارلمان وجود ندارد.

وی انتقادات و فشارهای غرب به ویژه آمریکا را علیه ایران مغرضانه و دارای اهداف سیاسی خواند و اظهار داشت: چرا آمریکا به کشورهای متحد خود همچون عربستان سعودی هیچ ایرادی نمی گیرد اما همواره از ایران و سیاست های داخلی این کشور انتقاد می کند.

کارشناس روس اظهار داشت: علت این امر سیاست های سودجویانه آمریکا و متحدانش است که از کشورهایی که منفعت می برند هیچگاه انتقاد نمی کنند و نسبت به تمام موارد نقض حقوق بشر و دمکراسی در این کشورها چشم پوشی می کنند.

زاخاروف افزود: سازمان های بین المللی به اصطلاح دیده بان حقوق بشر هم در مسیر دولت های غربی و آمریکا حرکت می کنند و به هر بهانه ای از کشورهای مخالف سیاست های آمریکا انتقاد می کنند. اما ادعاهای آنها نمی تواند مبنای واقعی برای قضاوت باشد و غالبا تصاویر غیرواقعی از وضعیت این کشورها را ترسیم و معرفی می کند.

کارشناس روس گفت: سالها درباره سیستم حکومتی ایران، ساختار انتخابات در این کشور و حضور مردم ایران در انتخابات سطوح مختلف کشور خود تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده ام که سیستمی بسیار مترقی است و در آن منافع جامعه در اولویت قرار می گیرد و به همین دلیل می تواند الگوی برای کشورهای دیگر باشد.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *