مردم حامیان جدی نظام و اهداف انقلاب و منویات رهبری هستند

10:47 - 07 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۶۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
اسماعیلی گفت: مردم با حضورشان در انتخابات به اثبات می رسانند که حامیان جدی نظام و اهداف انقلاب و منویات رهبری فرزانه انقلاب هستند.
غلامحسین اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان اظهارکرد: مردم با حضورشان در انتخابات به اثبات می رسانند که حامیان جدی نظام و اهداف انقلاب و منویات رهبری فرزانه انقلاب هستند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده که در فرایند تداوم نهضت اسلامی همیشه و همیشه ، انتخابات اهمیت خودش را داشته است.

وی اضافه کرد: از اولین رفراندومی که به عنوان رفراندوم جمهوری اسلامی برگزاری کردیم تا انتخاباتی که امروز داریم و انتخابات هایی که در آینده برگزار خواهد شد، این انتخابات‌ها بیانگر این است که نظام مردم سالاری دینی ما به جد در عرصه های مختلف سیاسی به آراء و حمایت های مردم مسلمان و انقلاب کشورمان متکی است.

این مسئول عالی قضایی در ادامه بیان کرد: مردم با حضورشان در انتخابات به اثبات می رسانند که حامیان جدی نظام و اهداف انقلاب و منویات رهبری فرزانه انقلاب هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: ما برای اینکه در همه عرصه ها و در همه دوران ها به لحاظ دشمنی های فراوانی که این نظام دارد اثبات کنیم که صاحب اقتدار قدرت و توان هستیم همانگونه که در عرصه های مختلف همچون علمی و دفاعی توان خود را نشان دادیم انتخابات امروز نیز بیانگر توان مردم ما در عرصه سیاسی داخلی و بین المللی است و امروز به رخ جهانیان کشیده می شد.

وی افزود: ما این توانمندی خود را هم به دیگران نشان می دهیم و هم با ایجاد صف های شرکت درانتخابات، خود شهروندان ومردم هم این توان را بهتر می شناسند ،درست است که ما اصل تفکیک قوا را داریم اما این به معنای این نیست که قوای سه گانه به صورت مستقل و جزیره ای عمل کنند و اداره شوند.

این مسئول عالی قضایی همچنین گفت: قوای سه گانه مملکت مانند اضلاع ثلاثه یک مثلث باید دست به دست هم دهند تا یک شکل هندسی قابل ارائه به جامعه ایجاد شود و این تعامل و هماهنگی و همدلی میان قوای سه گانه همواره مورد نیاز بوده و به عنوان یک ساختار حکومتی نیازمند آن هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه تعامل مجلس نهم با قوه قضاییه نسبتا خوب بود و از عقلانیت خوبی برخوردارد بود اظهار کرد:با توجه به فرصت باقی مانده مجلس نهم که پیش بینی می کنیم که بخش عمده وقت نمایندگان مصروف بررسی لایحه بودجه 95 شود و امید و انتظار داریم که مجلس دهم قوانین مختلفی را که بعضا تاثیر گذار است مانند قانون برنامه 5 ساله و قوانین مهم قضایی دیگری که اکنون در نوبت تصویب مجلس است بررسی کرده و آنها را تصویب کنند.

وی همچنین گفت: قطعا ما نیازمندیم که مجلس دهم  در ارتباط با برنامه های کلی کشور و چه در ارتباط با لوایح قضایی عملکرد مناسبی داشته باشد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *