تبدیل شهر زنجان به شهر کاغذی + تصاویر

16:15 - 06 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۵۱۷
سر و صدای انتخابات طی چند روز آینده با مشخص شدن نتیجه می‌خوابد و پس از آن شهروندان و یک شهر مدفون در بنرهای تبلیغاتی مختلف می‌ماند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، انتخابات، واژه‌ای که برای اقشار مختلف جامعه معنایی متفاوتی دارد، کاندیدا، برگزارکنندگان، حامیان کاندیداها، مردم عادی که می‌خواهند در انتخابات شرکت بکنند و یا نکنند و ...، پیروز انتخابات که شاد خواهد شد و مغلوب که ....

اما این گزارش راجع به هیچ کدام از این اقشار نیست، در این گزارش می‌خواهم راجع به آلودگی‌های بصری ناشی از یک تحول اجتماعی به نام تبلیغات که با روح و روان بازی می‌کند بنویسم.

رفتار این روزهای کاندیداهای انتخابات پیش رو مرا به یاد انسان‌هایی می‌اندازد که در اعتراض همسایه‌هایی که به سر و صدای سرسام‌آور عروسی خود می‌گویند، آخه فقط یک شبه و جالب اینکه خودشان تحمل سر و صدای همان همسایه را برای یک شب ندارند و به انواع مختلف اعتراض می‌کنند.

به راستی قانون به چه معنا است و کاندیداهای این روزها برای چه مجلسی با هم رقابت می‌کنند، مگر نه اینکه آن‌ها برای حضور در نمایندگی مجلس با همدیگر رقابت می‌کنند! که وظیفه‌اش قانون‌گذاری است پس چرا خود قانون‌شکنی می‌کنند.

به هر حال کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بدانند که مردم رفتارهای آن‌ها را به خاطر سپرده و فردا روزی در صورت موفقیت در کسب آرا، باید پاسخگوی تخلفات خود باشند.

این روزها شهر پر است از تبلیغات انتخاباتی مربوط و نامربوط، قانونی و غیر قانونی، که به نحو غیر قابل تحملی توی ذوق می‌زند.

در این میان نمی‌دانم چه کسی پاسخگوی این همه آلودگی بصری شهر آن هم در آستانه سال جدید خواهد بود.

تبدیل شهر زنجان به شهر کاغذی + تصاویر

تبدیل شهر زنجان به شهر کاغذی + تصاویر

تبدیل شهر زنجان به شهر کاغذی + تصاویر

به راستی چه قدر هزینه از امور شهری باید برای پاک‌سازی انجام شود تا بتوان شهر را به حالت عادی درآورد، اصلا می‌شود چنین کاری را انجام داد آخه پاک کردن اقلام تبلیغاتی که بر سنگ فرش‌ها و جدول‌های خیابانی چسبانده شده که به این راحتی نیست و در این میان چه خواهند کشید ماموران خدمات شهرداری زنجان!

مدیران شهرداری زنجان از مدت‌ها پیش طی گفت‌وگوهایی با رسانه‌ها، از آماده‌سازی ابزار تبلیغات قانونی برای کاندیداهای مجلس خبر داده بودند و در این میان چند بار هم در جلسات مختلف گزارشی از برنامه‌ریزی‌های خود را ارائه کردند که فراهم کردن 400 تابلوی فلزی و حدود 2 هزار بنر تبلیغاتی از جمله آن‌ها بود که به امکانات قبلی شهر زنجان اضافه می‌شد.

در آخرین جلسه برگزاری شده در استانداری زنجان مسئولان استانی هم، ضمن دعوت همه کاندیداها به رعایت اخلاق انتخاباتی از آن‌ها برای رعایت قوانین انتخابات هم دعوت کرده بودند که در این میان امام جمعه زنجان هم همه را به رعایت قوانین توصیه کرد و گفت: کاندیداها بداند که برخی از اقدامات آنها ضد تبلیغ است.

آیت‌الله علی خاتمی با ابراز هم‌دردی با کارگران شهرداری زنجان تاکید کرد: این کارگران در همه امور باید مشکلات را تحمل کنند.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری زنجان هم در گفت‌وگو با خبرنگاران از تشکیل ستاد تبلیغات انتخابات خبر داده و گفته بود که شهرداری زنجان در این راستا برنامه‌ریزی منسجمی را انجام داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: شهرداری زنجان فضاسازی مناسبی را برای تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر زنجان فراهم کرده است که هدف آن ساماندهی امور و پیش‌گیری از آلودگی بصری است.

تبدیل شهر زنجان به شهر کاغذی + تصاویر

غلام‌حسن احمدی با اشاره به آماده‌سازی فضای شهری برای تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد: شهرداری زنجان برنامه‌ریزی‌های متعددی را در این حیطه انجام داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان از دو ماه پیش کار فضاسازی شهر را برای تبلیغات انتخاباتی آغاز کرده است، اضافه کرد: در راستای تسهیل امور تبلیغاتی شهرداری زنجان 400 سازه فلزی در سطح شهر زنجان نصب کرده است که بعد از برگزاری انتخابات هم باقی می‌مانند، تا در صورت نیاز مورد استفاده مردم قرار گیرند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان افزود: فضای تبلیغاتی ناشی از نصب سازهای فلزی ایجاد شده حدود یک هزار و 800 متر مربع است.

احمدی از نصب یک هزار کارتن پلاست در فضای 4 هزار متر مربع برای تسهیل امور تبلیغات انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: در مجموع شهرداری زنجان فضایی در حدود 20 هزار متر مربع را برای کمک به تبلیغات انتخاباتی فراهم کرده که به مرور و بر اساس نیاز نصب خواهد شد.

وی هدف از فضاسازی شهری برای تسهیل امور تبلیغات انتخاباتی را ایجاد شور و شوق انتخاباتی و همچنین پیش‌گیری از آلودگی‌های بصری اعلام و تاکید کرد: در این راستا شهرداری زنجان برای کمک به جمع‌آوری اقلام تبلیغاتی غیرمجاز با ارگان‌های ذی‌ربط همکاری لازم را می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با تاکید بر بهبود عملکرد کاندیداها و طرفداران آن‌ها در حفظ پاکیزگی محیط شهری ابراز کرد: هر چند مشکلات ناشی از رفتارهای غیرمعمول بسیار کاهش یافته ولی شهرداری نظافت شهری را با رعایت جوانب لازم مد نظر قرار داده است.

اما گویا در این بین تنها مطلبی که نادیده گرفته می‌شود بازی با روح و روان و مردم به لحاظ عدم رعایت قوانین است که داد همه را درآورده، چه بسا که مجریان قانون هم از این تخلف خسته شده و گویا دیگر موضوع را رها کرده‌اند، چرا که چندین کاندیدا که مورد سئوال خبرنگار فارس درباره این موضوع قرار گرفته بودند تاکید می‌کردند در صورت عدم برخورد با تخلفات متخلفان، آن‌ها هم این اقدامات را انجام خواهند داد و گویا همان‌طور هم شده است، چرا که تخلف مورد نظر از جمله نصب عکس‌های کاندیداها در ابعاد بزرگ فراگیرترین تخلف رایج در شهر زنجان شده است و چون همه اینکار را می‌کنند دیگر امور از دست خارج شده است.

حال که این گزارش در روز پایان تبلیغات کاندیداها به چاپ می‌رسد، شاید اگر خود کاندیداها گشتی در سطح شهر زنجان بزنند متوجه عواقب کار خود بشوند.

اما در این میان نباید به نقش هواداران کاندیداها در تخلفات تبلیغاتی منجر به آلودگی بصری بی‌توجه بود مطلبی که نه تنها در تبلیغات بصری، بلکه در سایر تخلفات از جمله راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغات و سر و صدای ناشی از آن به راحتی قابل رصد کردن است.

سر و صدای این انتخابات طی چند روز آینده با مشخص شدن نتیجه می‌خوابد و پس از آن است که شهروندان می‌مانند و یک شهر مدفون به عکس‌های مختلف برای شهروندان و البته کاندیداهای ساکن در شهر زنجان، چرا که کاندیداهایی که با مدرک فوق تخصصی محل تولد در انتخابات حاضر شده بودند راهی محل سکونت خود شده و حتی نظاره‌گر نتایج عملکرد خود هم نخواهند بود.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *