معمای حل‌نشده "خواب مرموز" در یک روستا

0:50 - 11 فروردين 1395
کد خبر: ۱۴۰۰۷۹
گزارشی که پیش رو دارید در تاریخ 30 شهریور 94در خبرگزاری مهر منتشر شده است که خبرگزاری میزان آن را بازنشر می کند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، این پدیده مرموز و عجیب در این روستا با عنوان «بیماری خواب» شناخته شده است.

افراد مبتلا به این بیماری در شرایط غیرمعمول و هنگام انجام فعالیت‌های روزانه مثل راه‌ رفتن، سر کلاس درس و حتی در حین رانندگی ناگهان به خواب می‌روند و گاهی این خواب تا چند روز متوالی طول می‌کشد و بیمار پس از بیدار شدن چیزی از اتفاقاتی که گذشته به یاد نمی‌آورد. این بیماری پیر و جوان را در این روستا مبتلا می‌کند و حتی حیوانات خانگی نیز از این مشکل در امان نیستند.

مقامات دولتی و کارشناسان در مورد دلایل بروز آن سردرگم هستند و فرضیات مختلفی ارائه می‌کنند. برخی از آنان سطح بالای مواد رادیواکتیو را با این موضوع مرتبط می‌دانند در حالی که گروهی دیگر وجود منوکسیدکربن و فلزات سنگین را که می‌توانند در سطحی مشخص برای بدن سمی باشند، علت این پدیده می‌دانند.

با این حال دولت قزاقستان به تازگی اعلام کرده که به گفته کارشناسان، سطح بالای دی‌اکسیدکربن و هیدروکربن‌های ناشی از معادن اورانیوم توجیه‌کننده علت خواب رفتن ناگهانیِ ساکنان این روستا و علائم مرتبط با آن است.

به گزارش مدیکال دیلی، بیماری خواب از ماه مارس سال ۲۰۱۳ در میان اهالی و حیوانات این روستا شایع شده که از آن زمان حدود ۱۴۰ نفر با این مشکل رو به رو شده‌اند. فراموشی، حالت تهوع، سردرد شدید و گیجی از دیگر علائم این بیماری مشکوک است.

معمای حل‌نشده


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *