رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"روسیه": ایران با پیشنهاد حفظ سطح تولید کنونی نفت، برخورد سازنده دارد

18:22 - 03 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۷۱۶
"آلکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: طرف ایرانی نسبت به پیشنهاد برخی کشورهای تولید کننده نفت برای حفظ سطح فعلی تولید به منظور حمایت از بهای آن، سازنده برخورد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل وزیران انرژی کشورهای روسیه، ونزوئلا، نیجریه، عربستان سعودی و قطر روز سه شنبه هفته گذشته در در دوحه پایتخت قطر نشستی برگزار کرده و برای همکاری در زمینه تولید نفت و هماهنگ کردن سیاست های نفتی خود به منظور تثبیت بازار، اعلام آمادگی کردند.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به رایزنی های اخیر تهران میان شماری از کشورهای تولید کننده نفت اظهار کرد: این رایزنی ها ادامه دارد و وزیر انرژی ونزوئلا مرا از نتایج این مذاکرات مطلع کرد.

نوواک ادامه داد: تاکنون شماری از کشورهای تولید کننده نفت برای عدم افزایش تولید نفت خود اعلام آمادگی کرده اند و مجموع تولید این کشورها 75 درصد تولیدات نفت در بازار جهانی را تشکیل می دهد. به این ترتیب برای این که در این باره به توافق برسیم به حد کافی موافقت تولید کنندگان را کسب کرده ایم.

در همین حال روز جمعه "آرکادی دوارکوویچ" معاون نخست وزیر روسیه از امکان کاهش تولید نفت برای تثبیت بها در بازار جهانی استقبال کرد.

دوارکوویچ به خبرنگاران گفت: اگر بین اوپک و کشورهای تولید کننده نفت غیرعضو این سازمان برای عدم افزایش تولید توافق حاصل شود، بهای نفت در بازار جهانی حتماً تثبیت خواهد یافت.

وی با بیان این که در این زمینه پیش بینی دشوار است، اظهار کرد: اما در صورت افزایش نیافتن تولید ، شاهد نوسانات جدی در بهای نفت در عرصه بین المللی نخواهیم بود.

به گزارش رسانه های روسی "آلکساندر نوواک" وزیر انرژی روسیه قرار است اواخر ماه فوریه جاری از تهران دیدار کند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس در ارتباط با سفر نوواک به تهران خاطرنشان کرد: دستور کار دیدار وزیر انرژی روسیه با مقام های ایران پیش از توافق اخیر روسیه و اعضای اوپک برای توقف رشد تولید نفت که دردوحه پایتخت قطر به دست امد، تعیین شده است.

با این حال کارشناسان بر این باورند که وزیر انرژی روسیه که ریاست کمیسیون مشترک همکاری های روسیه و ایران را برعهده دارد، در باره وضع بازار جهانی نفت با مقامهای ایرانی گفت وگو و رایزنی خواهد کرد.

ایران با توجه به لغو تحریم های نفتی از سوی کشورهای غربی و وجود ظرفیت لازم برای افزایش صادرات نفت، قصد دارد در آینده نزدیک سطح تولید خود را 700 هزار بشکه در روز افزایش دهد.
روسیه کشور نفتی غیراوپک با تولید روزانه 10 میلیون و 900 هزار بشکه به درآمدهای ارزی حاصل از آن متکی است و سقوط بهای هر بشکه نفت به زیر 30 دلار فشارهای شدیدی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است.

مقامهای روس امیدوارند که با توافق با اوپک بتوانند بهای نفت را دست کم به بشکه ای 40 دلار افزایش دهند تا بخشی از کسری بودجه این کشور بر اثر سقوط بهای نفت جبران شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *