رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پشت پرده حمایت نکردن دولت احمدی نژاد از مقاومت در سوریه

11:58 - 02 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۳۶۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
مشاور رئیس مجلس درباره شرایط فعلی کشور سوریه اظهار کرد: وقتی که من سفیر ایران در سوریه بودم ساختار اطلاعاتی کشورمان متوجه شد که قطر و عربستان در سوریه کار می کنند وافراد دولتی و ارتشی سوریه را می خرند.
بخش اول ///////پولی را برای انتخابات هزینه نکرده ام / برخی از نامزدهای صدای ملت را نمی شناسم

به گزارش خبرنگار سیاسی ، حسین شیخ الاسلام نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: نباید در کسب رای به مردم دروغ بگوییم و شعار واهی دهیم زیرا انتخابات یک تعهد دو نفره است و ما باید در این زمینه به صورت شفاف عمل کنیم.

وی با اشاره به لیست ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: اصولگرایان حاضر در این فهرست شناخته شده هستند و این لیست، لیست معتبری است لذا من به همه توصیه می کنم که آن را اساس رای خود قرار دهند و در این مسیر لیست انتخاباتی خود را با انتخاب نامزدهایی از لیست صدای ملت رای خود را کامل کنند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه علی مطهری امسال دیر تایید صلاحیت شد تاکید کرد: پس از تایید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان از مطهری خواستم که لیست صدای ملت را فعال کند و وی نیز تاکید کرد که این کار را انجام داده است از این رو از بنده برای انتخاب 20 نفر اول پیرامون حضور در لیست دعوت کرد.

وی افزود: لیست صدای ملت در ابتدا 20 نفره بود اما به تدریج 30 نفره شد.

شیخ الاسلام تاکید کرد: برخی از اعضای لیست صدای ملت را نمی شناسم اما این را می دانم که همه آنها مسلمان هستند و در جهت پیشرفت کشور گام خواهند برداشت.

مشاور رئیس مجلس تصریح کرد: اعضای این لیست انسجامی سیاسی و فکری صددرصدی ندارند ولی برای حضور در عرصه انتخابات به صورت جدی وارد عمل شدند که امیدواریم در این مسیر موفق باشند.

شیخ الاسلام با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود بنده نیز در لیست ائتلاف اصولگرایان حضور داشته باشم، تأکید کرد: در این ائتلاف این بند مورد تأکید بود که اگر کسی در لیست ائتلاف حضور پیدا نکند باید انصراف دهد و حق حضور درهیچ لیست دیگری را ندارد از این رو بنده در این ائتلاف حضور پیدا نکردم.

وی افزود: به طور حتم بنده در انتخابات مجلس دهم از اصولگرایانی که در لیست ائتلاف هستند حمایت خواهم کرد و به برخی از آنها رأی می دهم اما مردم دراین مسیر باید در لیست های از جمله صدای ملت نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نمی توان در استان تهران به صورت فردی وارد عرصه انتخابات شد، خاطر نشان کرد: صدای ملت یک فهرست انتخاباتی است و با لیست اصولگرایان فرق دارد زیرا تعهدات و ساختاری که در لیست ائتلاف اصولگرایان وجود داشت مد نظر آقای مطهری نبود.

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ائتلاف اصولگرایان در ابتدای کار میثاق نامه ای را برای انصراف از نامزدها درصورت عدم حضور در لیست ارائه دادند که این موضوع در فهرست صدای ملت وجود ندارد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مطهری بر اعتدال گرا بودن لیست صدای ملت تأکید دارد، خاطر نشان کرد: ما برای یک انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری مردم دور هم جمع شده ایم و امیدواریم که این موضوع محقق شود.

مشاور رئیس مجلس با اشاره به اینکه رقابت های انتخاباتی ما را دچار سردرگمی کرده است تأکید کرد: به طور حتم هر ائتلافی که درمجموعه سیاسی شکل می گیرد باید بر اساس یک اصولی باشد که متأسفانه این موضوع در بدنه اصولگرایی لحاظ نشده است.

شیخ الاسلام با اشاره به عملکرد مجلس نهم و اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که در این مجلس مطرح شد برجام بود، خاطر نشان کرد: متأسفانه موضوع برجام سبب شد که ما بین بسیاری از اصولگرایان فاصله واختلاف نظر ایجاد شود.

نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس گفت: پس از تصمیم آمریکا برای بررسی برجام در کنگره زمینه برای بررسی این موضوع نیز درمجلس شورای اسلامی فراهم شد و ما مشاهده کردیم که نمایندگان در این راستا وارد عمل شدند.

مشاور رئیس مجلس با اشاره به اینکه برجام نتیجه این موضوع بود که جمهوری اسلامی ایران می دانست نفت تمام می شود و ما به انرژی هسته ای نیازمند هستیم، تأکید کرد: در قضیه برجام مخالفانی در کشور وجود داشتند اما مقام معظم رهبری با اتخاذ تدابیر خود کار را تمام کردند .

مشاور رئیس مجلس درباره شرایط فعلی کشور سوریه اظهار کرد: وقتی که من سفیر ایران در سوریه بودم ساختار اطلاعاتی کشورمان متوجه شد که قطر و عربستان در سوریه کار می کنند وافراد دولتی و ارتشی سوریه را می خرند.

وی خاطر نشان کرد: از سوی بخش اطلاعاتی کشورمان این موضوع به بخش اطلاعاتی مرکز( تهران) منتقل شد ولی متأسفانه در تهران و در زمان دولت وقت(احمدی نژاد) این موضوع مورد توجه قرار نگرفت چرا که حدس من این بود آن دولت به دلایلی معتقد بود که ساختار سوریه نیاز به حمایت ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *