"طالبان" مدرسه نوساز را در پاکستان تخریب و کارگران آنرا ربودند

21:05 - 02 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۲۳۶
"اعظم سجنا" سخنگوی طالبان گفت: یکی از شاخه های انشعابی طالبان پاکستان موسوم به "گروه سجنا" یک مدرسه در حال ساخت را در وزیرستان جنوبی پاکستان تخریب و کارگران آنرا ربوده است.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از "داون نیوز"، "اعظم طارق" سخنگوی یکی از شاخه های انشعابی طالبان پاکستان موسوم به «گروه سجنا» گفت: گروه سجنا یکی از مدارس در حال ساخت را در منطقه وزیرستان جنوبی با مواد منفجره تخریب کرده و ۱۸ کارگر آنرا نیز ربودند.   
 
وی در ادامه افزود: ما این مدرسه را به علت آنکه دولت آنرا ساخته بود تخریب کردیم و در آینده نیز حملات بیشتری انجام خواهیم داد.   
 
از سویی مقامات محلی وزیرستان جنوبی اعلام کردند: گروه سجنا مدرسه دخترانه در حال ساخت را در منطقه «تیارزه» تخریب کرده اند و صدماتی نیز به ادوات عمرانی وارد کرده اند.   
 
لازم به ذکر است "سید خان سجنا" یکی از افراد قدرتمند وابسته به گروه قبیله نشین محسود از طالبان جدا و اعلام موجودیت کرد. چند هفته پیش نیز تروریستها با حمله به دانشگاه «باچاخان» در ایالت خیبر پختونخواه پاکستان ۲۰ نفر را کشتند. در این حادثه تروریستی ۴ نفر از تروریستها نیز بدست نیروهای امنیتی پاکستان به هلاکت رسیدند.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *