دستورالعمل واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در انتظار پاراف آخوندی

11:30 - 30 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۷۳۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از پاراف دستورالعمل واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر توسط خود و دو معاون وزیر راه خبر داد و گفت:فردا این دستورالعمل توسط معاون مسکن و ساختمان پاراف شده و پس از آن به دفتر وزیر راه برای ابلاغ ارسال می شود.
به گزارش گروه اقتصاد ،احمد اصغری مهرآبادی، افزود:‌دستورالعمل واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر آماده شده و منتظر پاراف مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هستیم.
 
وی با بیان این‌که پس از پاراف معاون امور مسکن این دستورالعمل برای تایید وزیر راه و شهرسازی به دفتر آقای آخوندی ارسال می شود، تصریح کرد: پس از تایید وزیر راه نیز نامه تهیه کرده و آنرا با امضای آقای آخوندی برای اجرا ابلاغ می‌کنیم.
 
وی یادآور شد: دستورالعمل واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر توسط بنده به‌عنوان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و کارشناسان  پاراف شده و تنها منتظر پاراف معاون امور مسکن و ساختمان هستیم.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که این دستورالعمل فردا (شنبه 1 اسفند 95) توسط معاون امور مسکن و ساختمان وزیر نیز پاراف می شود، تصریح کرد: این دستورالعمل پس از اعمال نظرات احتمالی وزیر راه و شهرسازی آماده ابلاغ به استان‌ها برای اجرا می‌شود.
 
مهرآبادی هفته گذشته از تعدیل سه شرط واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی خبر داده و گفته بود:‌تا هفته آینده دستورالعمل اجرایی فروش این واحدها به استان‌ها ابلاغ می شود و واحدها به قیمت تمام شده واگذار خواهد شد.
 
وی با بیان این که این واحدها به قیمت تمام شده به متقاضیان واگذار می شود، بیان کرد: این واحدها دارای 30 میلیون تومان تسهیلات هستند.
 
وی یادآور شد:‌ برای ثبت نام در طرح مسکن مهر 4 شرط  تاهل، سکونت 5 سال در شهر محل وقوع پروژه، عدم داشتن  ملک شخصی از اوایل سال 84 و عدم  دریافت تسهیلات بانکی لازم بود که برای واحدهای بدون متقاضی سه شرط عدم دریافت تسهیلات، تاهل و محل سکونت تعدیل می شود.
 
وی با بیان این که برای تکمیل پروژه های مسکن مهر بدون متقاضی نیاز به جذب متقاضی داشتیم گفت:  الان 1100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این پروژه ها صرف شده که باید برگردد.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که همچنین بخشی از منابع مالی از سرمایه سازندگان هزینه شده است، افزود: در 24 استان این مشکل داریم، البته در 7 استان یزد، زنجان، قزوین، کردستان، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری وکهکیلویه و بویر احمد  مشکلی در بخش نبود متقاضی  نداریم.
 
مهرآبادی با بیان این که کمیته ای مرکب از وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن، بنیاد مسکن برای تهیه ضوابط اجرایی فروش واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی تشکیل شده است، افزود: واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در وهله اول به صورت مرحله انجام می شود و کلا در دو ماه تکلیف آنرا مشخص می کنیم.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *