دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی پایان نمی‌یابد/ بصیرت دینی یعنی انسان در میان شبهه‌ها و فتنه‌ها، راه را تشخیص دهد

13:27 - 29 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۷۱۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی پایان نمی‌یابد، گفت: اخیراَ آمریکایی ها گفته‌اند که ما کاری می کنیم در ایران سرمایه گذاری صورت نگیرد و این امر نشان می دهد دشمنی دشمنان ما همچنان باقی است.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه صبح امروز( پنجشنبه) طی سخنانی در جمع مردم شهید پرور و متدین شهرستان نور با تبیین مفهوم بصیرت در دین اظهار کرد: در متون دینی ما تأکیدات زیادی در رابطه با مقوله بصیرت شده است و این مقوله در کنار چند مسئله دیگر همچون امنیت و سلامت در متون دینی ما تصریح شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: کسی که کاری را بدون بصیرت شروع می کند مانند کسی است که در مسیر دیگری حرکت می‌کند، بنابراین به قول عرفی ما آدمی که از جاده به دور افتاده حتی اگر سرعت هم به کارش بدهد از حقیقت و هدف اصلی خود دور می‌شود.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه بصیرت در دین در دو مقام شناخت دین و اجرای دین قابل تحلیل است، گفت: انسان اولاَ باید در مقام شناخت دین بصیرت داشته باشد و شناخت در دین جزء تفقه در دین است و بصیرت در مقام شناخت دین در ساحت اعتقادات و احکام واخلاق قابل ارزیابی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وارد کردن مقوله سیاست در بحث‌های دینی توسط امام راحل (ره) اظهار کرد: امام راحل به لحاظ فقهی بحث ولایت فقیه را مطرح کردند و معتقد بودند در شریعت اسلامی حکومت یک رکن رکین است و حکومت فلسفه اجرای دین است.

وی با بیان اینکه اجرای دین همان برپایی حکومت است، گفت: دین اگر می‌خواهد وارد ساحات مختلف زندگی مردم شود لازمه آن برقراری حکومت است و ما متأسفانه در دوره‌های مختلف علمائی داشتیم که تحت القائات دشمنان معتقد بودند ما با سیاست، کاری نداریم و این امر نشان می‌دهد که آن عالم نتوانسته جهات مختلف دین را بشناسد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به بصیرت در مقام اجرا و عمل دین اظهار کرد: بصیرت دینی در مقام اجرا یعنی انسان حق و باطل را بشناسد و در میان شبهه‌ها و فتنه‌ها، راه را تشخیص دهد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به فتنه‌هایی که در اوایل انقلاب از جانب گروه‌های مارکسیستی و تجزیه طلب در نقاط مختلف کشور رخ می داد، اظهار کرد: ولی فقیه توانست ملت ما را از پیچ‌ها و فتنه‌ها عبور دهد و در تمام مشکلاتی که از اول انقلاب پیش روی ملت ما بود یک فقیه در مقام اجرا توانست راه را برای یک ملت باز کند.

وی ادامه داد: بعد از امام راحل، آیت الله خامنه‌ای در حدود ربع قرن توانست کشور را از تمام مشکلات عبور دهد و امروز بعد از 37 سال از وقوع انقلاب، دولت‌های سلطه گر که زمانی ما را محور شرارت می‌خواندند حالا به اقتدار جمهوری اسلامی اذعان دارند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دشمنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی پایان نمی‌یابد، گفت: اخیراَ آمریکایی ها گفته‌اند که ما کاری می کنیم در ایران سرمایه گذاری صورت نگیرد و این امر نشان می دهد دشمنی دشمنان ما همچنان باقی است.

رئیس دستگاه قضا در پایان خاطر نشان کرد: یکی از آثار بصیرت حضور مردم در پای صندوق های رأی است و این حضور مردم ما یک پیام مهمی را برای دولتهای سلطه گر دارد که از فتنه گری عقب نشینی کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *