"رئیس جمهور اسبق افغانستان": اشتباه کردم که اطرافیان اشرف غنی را فاسد نامیدم

19:20 - 27 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۵۹۴۷
مجددی گفت: مذاکره با پاکستان بیهوده است و روزی خواهد رسید تا علیه این کشور همانند شوروی اعلام جهاد کنیم.
به گزارش سرویس بین الملل "صبغت‌الله‌ مجددی" طی اظهاراتی به مناسبت سالروز عقب‌نشینی نیروهای شورروی از افغانستان گفت: پیروزی در برابر شوروی کار خدا بود، اما جهاد در برابر لشکریان شوروی سابق را برای اولین بار من اعلام کردم.
 
رئیس جمهور اسبق افغانستان گفت: مذاکره با پاکستان بیهوده است و روزی خواهد رسید تا علیه این کشور همانند شوروی اعلام جهاد کنیم.
 
وی افزود: من اشتباه کردم که اطرافیان رئیس جمهور اشرف غنی را فاسد نامیدم، آنها آدم‌های خوبی هستند.
 
مجددی که به مناسبت بیست هفتمین سالروز پیروزی مجاهدین و خروج ارتش سرخ شوروی سابق از افغانستان در کاخ ریاست جمهوری سخنرانی می‌کرد، گفت: جهاد مقدس مردم افغانستان در مقابل ابرقدرت جهان صرف رضای خداوند بود و بخاطرمنافع شخصی و یا هدف خاصی صورت نگرفت.
 
مجددی افزود: سعادتی که امروز نصیب مردم افغانستان شده است از برکت جهاد مقدس مردم در مقابل ارتش سرخ شوروی می‌باشد.
 
وی افزود: جهاد مردم در مقابل ارتش سرخ شوروی درسی بود برای کشورهای استعمارگر و نوید بود برای مردم آزادیخواهی جهان بوده است و این پیروزی برای افغان‌ها یک افتخار فراموش نشدنی است.
 
این مقام جهادی اظهارداشت: ما ابرقدرت جهان را از پا در آوردیم ولی فعلاً از دست تروریسم و هراس‌افکنان پاکستانی درکشورخود عذاب می‌کشیم.
 
مجددی در ادامه اظهارات خود گفت: در افغانستان خانواده‌ای نیست که در جهاد مقدس یک عضو خانواده‌اش را ازدست نداده باشد اما مردم ما برای آزادی کشورشان یکدست شده و درمقابل استعمارگران ایستادگی می‌کنند.
 
رئیس جمهور اسبق افغانستان گفت: گروه‌های افراطی که درافغانستان فعالیت دارند اولاد این خاک و سرزمین نیستند بلکه مزدور کشورهای خارجی هستند.
 
وی ادامه داد: در افغانستان طالب وجود ندارد این گروه که بنام طالب درافغانستان فعالیت می‌کنند، سازمان اطلاعاتی پاکستان است که برای تخریب مردم افغانستان آمده‌اند.
 
چند روز پیش خبر در گذشت مجددی به سرعت در خروجی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی افغانستان قرار گرفت.«صبغت‌الله مجددی» رئیس‌جمهور اسبق افغانستان با حضور در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شایعات پیرامون مرگ خود پایان داد.
 
وی در یک گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی اظهار داشت: «اشرف غنی» با حمایت‌های من رئیس جمهور شد.
 
مجددی گفت: اگر اصلاحات در درون حکومت شکل نگیرد، کشور به سوی بحران کشیده خواهد شد و اوضاع از کنترل خارج می‌شود.
 
وی همچنین به پیشرفت پروسه صلح دولت با گروه طالبان اظهار تردید کرد و گفت: سازمان اطلاعاتی پاکستان به ریختن خون سربازان و مردم افغانستان ادامه خواهد داد.
 
مجددی همچنین به پاکستان هشدار داد تا دست از مداخله در امور داخلی افغانستان بردارد، در غیر این صورت علیه این کشور اعلام جهاد خواهد کرد، همانطور که وی علیه شوروی سابق اعلام جهاد کرده بود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *