نبود ولایت فقیه، انقلاب‌ کشورهای اسلامی منطقه را بی‌نتیجه کرده است

5:05 - 27 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۵۶۷۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه نبود ولایت فقیه انقلاب‌های کشورهای اسلامی منطقه را بی‌نتیجه کرده است، گفت: تا وقتی صهیونیسم باشد، منطقه روی آرامش را نمی‌بیند.
نبود ولایت فقیه، انقلاب‌ کشورهای اسلامی منطقه را بی‌نتیجه کرده استبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با جمعی از طلاب بسیجی، با اشاره به اینکه کسی که وارد میدان جنگ می‌شود باید علم جنگ و مهارت آن را در خود افزایش دهد، اظهار داشت: طلاب و فضا هم برای کار علمی باید علم خود را افزایش دهند و خود را به ابزار علم مسلح کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امام خمینی (ره) طلبگی را بالا‌ترین افتخار می‌دانستند، افزود: اینکه ما طالب علوم اهل بیت (س) هستیم، بالا‌ترین افتخار است و باید این را مورد توجه قرار دهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه باید طلبه اصولی را رعایت کند که نخستین اصل اخلاص است، خاطرنشان کرد: باید طلبه در راه خدا و اهل‌بیت (س) گام بردارد، خداوند هم به کسی توفیق می‌دهد که با اخلاص گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه دومین اصل این است که طلبه دارای اهداف بلند و همت بلند باشد، خاطرنشان کرد: باید طلبه از ابتدا با همت بلند و برای تاثیرگذار‌بودن در جامعه گام بردارد تا بتواند به این هدف دست یابد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه سعی و کوشش بسیار در امر طلبگی اهمیت دارد، عنوان کرد: با تنبلی و سستی طلبه نمی‌تواند به جایی برسد و در جامعه تاثیرگذار باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هر کسی که زحمت بیشتر بکشد نتیجه بیشتری دریافت می‌کند، تصریح کرد: کسی که اراده کرد جلو رود، جلو می‌رود اما کسی که اراده این کار را ندارد، توفیقی نخواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه حربه و وسیله طلاب "قلم" و "بیان" است، عنوان کرد: قلم و بیان نیاز به ادبیات دارد و اگر این ادبیات را طلاب در خود تقویت نکنند، 50 سال هم درس بخوانند عالم محقق نخواهند شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی در کل جهان به وجودآورد، خاطرنشان کرد: قبل از این اسلام را به حاشیه رانده بودند و تصور غلطی از اسلام را ترویج داده بودند، یکی از این تحریف‌ها این بود که جایگاه بانوان را در اسلام نادرست جلوه می‌دادند و به دنبال این بودند که خانم‌ها را به اسلام بدبین کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه اسلام را آماج تهمت‌ها قرار داده بودند، تصریح کرد: پر و بال اسلام را قیچی کرده و اسلامی بدون استکبار‌ستیزی ایجاد کرده بودند.

مرجع تقلیدشیعیان با اشاره به اینکه شاه به خود خیلی مغرور بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در حالی که در دنیا دو استکبار سوسیالیستی و کمونیستی در دنیا وجود داشتند، سبب بیداری مسلمانان شد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه باید با علم و بیداری گام برداریم، افزود: اصل، نخبگان هستند و مردم از آغاز چشمشان به این نخبگان بوده و به همین دلیل کار طلاب و روحانیون بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ فوج فوج طلاب عمامه به‌سر به سوی جبه‌های جنگ می‌رفتند، خاطرنشان کرد: طلاب باید در همه زمینه‌ها پیشگام باشند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه ارکان انقلاب سه چیز است، خاطرنشان کرد: مردم، ولایت‌فقیه و اسلام سه رکن اصلی انقلاب هستند که هر کدام از این‌ها نبود، این انقلاب ادامه نمی‌یافت.

وی با بیان اینکه حکومتی که مردم با آن‌ها باشد نیاز به سلاح هسته‌ای ندارد، عنوان کرد: باید سعی کنیم که این مردم را پیرو نظام و انقلاب نگه داریم، باید به قشر ضعیف بیش از این توجه کنیم چرا‌که همین افراد بودند که در انقلاب و جنگ و صحنه‌های دیگر حضور داشتند و‌گرنه کاخ نشینان و مرفهان بی‌درد که دردی از انقلاب را دوا نکردند.

آیت‌‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه وقتی با مردم چهره به چهره صحبت کنیم، می‌توانیم تاثیر بیشتری داشته باشیم، عنوان کرد: این مردم باید صحنه را نگه دارند، ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین ارکان انقلاب است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اگر سوریه و یمن و بحرین ولایت فقیه داشتند تا به امروز کار تمام شده بود و این کشت و کشتار تا به امروز ادامه نداشت، انقلابی اسلامی، انقلابی است که با دین و ایمان ما ارتباط دارد، نظام‌های دیگر با دین و خداوند ارتباطی ندارند اما این انقلاب امتداد رسالت پیامبر اسلام(ص) است و زمینه‌های ظهور را فراهم می‌کند.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه امام (ره) به مردم خودباوری و شجاعت داد و مردمی که شجاعت اظهارنظر نداشتند در برابر آمریکا و استکبار ایستادند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت از دیگر برکات انقلاب بود که امروز مردم عاشق شهادت هستند، بسیج یکی از این برکات است.

وی با اشاره به اینکه اخلاص و ایمان و شهامت و شجاعت و از خود گذشتگی از علائم بسیجی‌ها است، عنوان کرد: یکی از برکات انقلاب صهیونیسم‌ستیزی است، تا وقتی که صهیونیسم در منطقه باشد این منطقه روی آرامش را نخواهد دید، در داعش، بوکوحرام تکفیری‌ها همه، وهابیت و آل‌سعود و آمریکایی‌ها نقش دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *