ارسال پیامکی ابلاغ و اخطار حوزه‌های قضایی

9:55 - 26 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۵۵۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
هاشمیان از فراگیر شدن ابلاغ پیامکی در حوزه های قضایی استان گلستان خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از تجدید وقت و تسریع رسیدگی‌ها ، ارسال پیامکی ابلاغ و اخطار را در سطح استان فراگیر کنیم .
ارسال پیامکی ابلاغ و اخطار حوزه‌های قضاییبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان در بازدید از حوزه‌های قضایی کلاله و مینودشت با تاکید بر این که  سرعت دادرسی و رسیدگی عادلانه مهم ترین اولویت دادگستری‌های استان است اظهارکرد: در تلاشیم به منظور جلوگیری از تجدید وقت و تسریع رسیدگی‌ها ، ارسال پیامکی ابلاغ و اخطار را در سطح استان فراگیر کنیم .

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه افزود: در برخی شهرهای استان از جمله کلاله این طرح اجرا شده و نتیجه ی مطلوبی هم داشته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تلاش همکاران ما در ماه های اخیر رضایت بخش بود به طوری که در تازه ترین ارزیابی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه که مربوط به آذرماه امسال است، گلستان جایگاه دوم را در استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی( cms)  در سطح کشور تثبیت کرد.

وی همچنین گفت: با این ارتقا سرعت رسیدگی و پاسخگویی به مردم بیشتر شده است.
هاشمیان ادامه داد: تسریع در کار قضایی ، فراهم کردن امکان دسترسی مردم به آخرین مراحل دادرسی از طریق اینترنت و کاستن از مراجعه غیرضروری مردم به محاکم از دیگر مزایای استفاده از این سیستم است.

وی افزود: ساماندهی واحد های اجرای احکام کیفری و مدنی و تعیین تکلیف پرونده هایی که از سال 92 و قبل از آن در شعب مانده اند و هنوز تعیین تکلیف نشده اند اولویت دیگر ما در حوزه های قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس  از قضات خواست استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را جدی بگیرند .

هاشمیان در ادامه بازدید از دادگستری های سراسر استان  از حوزه های قضایی کلاله و مینودشت بازدید کرد و سرعت دادرسی، رسیدگی عادلانه ، ساماندهی پرونده های مسن و تکریم مردم در اولویت قضایی قرار دارد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *