رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بسیاری از تخلفات به دلیل ناآگاهی از قانون رخ می‌دهد/ نقش موثر تحقق دولت الکترونیک در مبارزه با فساد

12:36 - 25 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۵۱۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: اجرای قانون و تحقق دولت الکترونیک دو پایه مهم در مبارزه با فساد است.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست آموزشی اجرایی مشترک مدیران کل عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه ها ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب)ص) اظهار کرد: فساد با امنیت توسعه و پیشرفت رابطه مستفیم دارد و با افزایش فساد امنیت و توسعه سیل نزولی خواهد داشت.

 وی افزود:توجه به مبارزه با فساد به معنای حرکت راستای حقوق شهروندی است و در این دولت به این دو مقوله توجه ویژه ای داریم و جهت گیری های جدی در این زمینه داریم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه اساسی ترین پایه حقوق شهروندی اجرای قانون است، تصریح کرد:  قانون پایه حقوق شهروندی است و ما الان مصوبه ای در دولت نداریم که معاونت حقوقی اعلام کند که مغایر با قانون باشد و  از ۳۳درصد میزان انحراف از قوانین در حوزه مصوبات دولت به زیر یک درصد رسیده ایم . ما سعی کردیم این انحراف را به حداقل برسانیم و اصرار بر اجرای قانون داریم.

 وی اضافه کرد: پیام این نشست این است که بیش از گذشته مطابق قانون رفتار کنیم؛ چراکه ما مسئول نظارت بر اجرای قانون هستیم. پایه مبارزه با فساد قانون است و مسیر اصلی تحقق آن اجرای قانون است و قانون بد هم بهتراز بی قانونی است هر چند ما را به هدف نمی رساند؛ اما به جامعه نظم می‌دهد.

 پورمحمدی با بیان اینکه بسیاری از تخلفات به خاطر ناآشنایی به قانون است، افزود:  آگاهی به قانون یک نیاز وپیش نیازاساسی است و باید در حوزه های دستگاهی جدی گرفته شود؛چرا که ما نیاز به آشنایی و تمرین قانون داریم و حرف ما به آموزش و پروش این است که باید در مدارس به تمرین قانون بپردازیم.

 وزیر دادگستری ادامه داد: کمیته های مبارزه با فساد ایجاد شده؛ اما باید فعالیت آنها بیشتر شود. نباید فقط مصوبه و آیین نامه ایجاد کنیم بلکه شناسایی گلوگاه های فساد اهمیت بسزایی دارد و باید فاز اجرایی تقویت شود.

 وی خاطرنشان کرد: اجرای قانون و تحقق دولت الکترونیک دو پایه مهم در مبارزه با فساد است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *