ارس ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد

5:55 - 22 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۵۵۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سفیر جمهوری ارمنستان در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری های مختلف دارد.
به گزارش، 'آرداشس تومانیان' گفت: آرامش و امنیت این منطقه سرمایه گذاران ارمنستانی را برای حضور در ایران و به ویژه منطقه آزاد ارس علاقمند کرده است.

وی افزود: آشنایی سرمایه گذاران ارمنی با اولویت ها و مزایای منطقه آزاد ارس و ایجاد دفاتر خدماتی برای انجام مراحل قانونی سرمایه گذاری از عوامل مهم جذب سرمایه گذار است.

تومانیان در پاسخ به طرح مساله آلودگی رود ارس با ورود فاضلاب صنعتی ارمنستان، اظهار کرد: رود ارس همچنان که برای ایران اهمیت دارد برای ارمنستان نیز مهم است و بر این اساس رفع مشکل زیست محیطی اقدامات پیشگیرانه در دست اقدام است.

همچنین سفیر ارمنستان در ایران از صنایع فعال و سایت گلخانه منطقه آزاد ارس بازدید کرد.
منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس در استانهای آذربایجان شرقی (شهرستان های جلفا، کلیبر و خداآفرین) و شمال غرب ایران واقع شده است.

بنا بر ارزیابی های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس، پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.

این منطقه که در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته، دارای وسعت ۵۱٬۰۰۰ هکتار است. منطقهٔ آزاد ارس در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز -که یکی از قطب های عمدهٔ دانشگاهی و صنعتی ایران است- قرار داشته و با شهر تهران نیز ۷۶۱ کیلومتر فاصله دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *