تشکیل هیئت نظارت بر برجام پس از اجرایی شدن برنامه اقدام جامع مشترک

10:19 - 20 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۸۰۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
دبیر شورای عالی امنیت ملی از تشکیل هیئت نظارت بر برجام پس از اجرایی شدن برنامه اقدام جامع مشترک خبر داد.
شمخانی از تشکیل هیات نظارت بر برجام پس از اجرایی شدن برجام خبر داد

به گزارش خبرنگار سیاسی ، علی شمخانی دبیر شورای عالی امینت ملی در حاشیه همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه در جمع خبرنگاران درباره اهداف این همایش اظهار کرد: این دومین همایشی است که به محوریت مبارزه با تروریسم تشکیل می شود.

وی افزود: همایش اول با محوریت جهانی برگزار شد و همایش دوم نیز امروز صورت گرفت از این رو ما در صدد هستیم اهداف روشنی را به منظور تبیین بحث تروریسم انجام دهیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ما در صدد هستیم علل و چرایی شکل گیری بحث تروریسم را مورد ارزیابی قرار دهیم و راه های مقابله با آن را مشخص کنیم تا بتوانیم در برابر تروریسم در منطقه و جهان وارد عمل شویم.

شمخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رویکرد شورای امنیت ملی پس از دیدار با مقام معظم رهبری تغییر خاصی خواهد کرد یا خیر تاکید کرد: همانطور که بیانات مقام معظم رهبری در رسانه ها پخش شد ایشان در دیدار با اعضای دبیرخانه شورای امنیت ملی اصول هفت گانه ای را در ابعاد داخلی مشخص کردند که ما در صدد هستیم بر این اساس کار خود را در پیش بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت مقام معظم رهبری مبتنی بر اندیشه های حضرت امام (ره) اصول هفت گانه ای را در ابعاد داخلی و خارجی، حس وحدت و انسجام و مبارزه با فقر، نگاه عالی به مستضعفین جامعه، استکبار ستیزی و دفاع ازمظلوم را به عنوان واژهای کلیدی امام خمینی(ره) مطرح کردند و خواستار شدند که راه غلبه بر دشواریها مبتنی بر مکتب امام با پیگیری موجدانه صورت گیرد.

شمخانی تاکید کرد: ما به عنوان نهاد عالی امینت ملی کشور موظف هستیم با توجه به اینکه این موضوعات را در گردنه های انقلاب به عینه لمس و تجربه کرده ایم اجرایی کنیم زیرا در واقع در مسیر انقلاب ما وظیفه ای جز این نداریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره اظهارات عربستان مبنی بر حضور نظامی در سوریه خاطر نشان کرد: در حال حاضر عربستان در سوریه حضور دارد زیرا تمام ارتش های تکفیری در سوریه ارتش عربستان هستند ولی شکست خورده اند بنابراین حضور جدید نیروهای عربستان در سوریه معنایی ندارد.

وی در پایان در پاسخ به خبرنگار از تشکیل هیئت نظارت بر برجام پس از اجرایی شدن برنامه اقدام جامع مشترک خبر داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *