رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گاردین: آمریکا درصدد اعزام صدها سرباز دیگر به "افغانستان" است

23:00 - 20 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۷۲۳
روزنامه گاردین روز سه شنبه در گزارشی به نقل از منابع دفاعی عنوان کرد دولت آمریکا برای خنثی کردن تهدیدات طالبان درصدد اعزام صدها سرباز اضافی به استان ناآرام هلمند افغانستان است.
گاردین: آمریکا درصدد اعزام صدها سرباز دیگر به به گزارش سرویس بین الملل این روزنامه نوشت: براساس اطلاعات کسب شده توسط گاردین، این سربازان اضافی آمریکا قرار است به استان در حال زوال هلمند افغانستان باهدف تقویت نیروهای محلی در مقابل یورش های مجدد طالبان ، گسیل شوند.

گاردین افزود: تا پایان ماه جاری میلادی، این نیرو که گفته می شود عمدتاً متشکل از نیروهای جنگی است به استان هلمند که بیش از یک دهه محل مبارزه نیروهای آمریکایی و انگلیسی علیه طالبان بود، اعزام خواهد شد.

این روزنامه نوشت: مقامات دفاعی می گویند همان طور که پیشتر اوباما گفته است این نیروهای اعزامی قرار نیست درگیر جنگ شوند هرچند نیروهای ویژه ( آمریکایی و انگلیسی) اخیرا در یک نبرد چندساعته در هلمند شرکت داشته اند.

گاردین افزود: به گفته این مقامات این نیروهای اضافی آمریکایی قرار نیست در درگیری ها شرکت کنند اما آنها کمک خواهند کرد که قوای دولتی موجود در هلمند بتوانند در برابر حملات طالبان از خودشان دفاع کنند.

این روزنامه نوشت: مقامات نظامی آمریکا از ارائه هرگونه اطلاعات خاصی در این مورد خودداری کرده اند اما گفته اند که هدف نخست از این مأموریت، تقویت سپاه 215 ارتش افغانستان از طریق آموزش خواهد بود.

گاردین افزود: براساس اطلاعات به دست آمده این نیروی اعزامی آمریکا به استان هلمند، شمار نیروهای این کشور را در افغانستان که در حال حاضر 9 هزار و 800 نفر هستند، افزایش نخواهد داد .

به نوشته گاردین، تقویت نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می گیرد که قبلاً اوباما موافقت کرده بود که تا پایان دوره ریاست جمهوری اش 5 هزار و 500 تن از نیروهای آمریکا این کشور را ترک کنند.

نیروهای ناتو از جمله آمریکا و انگلیس، از سال 2015 میلادی با دولت افغانستان به توافق رسیده بودند که دیگر به طور مستقیم در نبردها حضور نخواهند یافت و تنها به آموزش نیروهای نظامی و امنیتی افغان بپردازند، اما حملات گسترده اخیر طالبان به هلمند خصوصا شهرستان سنگین ، آنان را بار دیگر به میدان های جنگ کشانده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ماه گذشته تایید کرد که برخی از نیروهای عملیات ویژه آمریکا به دلیل درگیری ها در برخی از مناطق افغانستان به ویژه ولایت هلمند، در وضعیت جنگی قرار دارند.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر 2014 اعلام کرده بود که نقش جنگی آمریکا در افغانستان پایان یافته است و اینکه نیروهای آمریکایی نقش آموزش و مشاوره نظامی به نیروهای افغان را بر عهده خواهند گرفت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *