6 فرمانده مشهور "طالبان افغانستان" کشته شدند

14:01 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۲۴۶
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد در نتیجه عملیات‌های نظامی مشترک، 6 فرمانده مشهور طالبان،۲۱ شبه نظامی و ۱۴ عضو گروه داعش در 24 ساعت گذشته کشته شدند.
6 فرمانده مشهور به گزارش سرویس بین الملل ، وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از کشته شدن 6 فرمانده طالبان در 24 ساعت گذشته در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی خبر داد.
 
بر اساس اطلاعیه این وزارت، "قاری عبدالبشیر" و "حاجی خالد" مسولان اطلاعات طالبان در فرمانداری "دندغوری"،"ملا اسماعیل"،"ملامتعهد"،"حاجی ملا" و فرمانده «متقی» از فرماندهان مشهور گروه طالبان در فرمانداری‌های "نادعلی" و "مارجه" ولایت هلمند در 24 ساعت گذشته در جریان نبرد با نیروهای امنیتی کشته شدند.
 
وزارت دفاع افغانستان همچنین گفت: در جریان درگیری 17 تن از اعضای گروه داعش نیز زخمی شده و چهار تن به اتهام فعالیت‌های تخریبی بازداشت شدند.
 
طالبان تاکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است. همچنین وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 2 سرباز اردوی ملی این کشور در این درگیری‌ها خبر داد.
 
این عملیات‌ها در فرمانداری‌های "کوت" ولایت ننگرهار، "گذره" ولایت هرات، «دند غوری» بغلان، «سوزمه قلعه» سرپل، «علی آباد» ولایت قندوز، و فرمانداری‌های «ناوه» و «مارجه» ولایت هلمند صورت گرفت.
 
بر اساس اعلام وزارت دفاع افغانستان، مقداری سلاح و مهمات نیز از شبه نظامیان کشف شد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *