رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک هفته خوب در بورس، گردش مطلوب نقدینگی

21:00 - 15 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۰۷۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی شرکت بورس: متوسط روزانه معاملات در هفته ای که گذشت به روزانه 400میلیارد تومان رسید
به گزارش، روحبخش سخنگوی شرکت بورس افزود‌: امروز 41 هزار و 300 میلیارد مبادله سهام ثبت شد و شاخص بورس بر روی 73 هزار و 684 واحد ایستاد که نسبت به روز گذشته در حدود 41 واحد معادل یک دهم درصدکاهش پیدا کرد.  
 
وی گفت: ارزش بازار بر روی 316 هزار میلیارد تومان قرار گرفت و این هفته اشخاص حقیقی در بخش خرید 70 درصد خریدها را انجام دادند و همین افراد در بخش فروش 63 درصد فروشها را به ثبت رساندند.
 
روح بخش افزود:‌ تغییر مالکیت از سمت اشخاص حقوقی به سمت اشخاص حقیقی داشتیم بطوریکه در مانده معاملات حدود 1300 میلیارد از مالکیت اشخاص حقوقی به سمت مالکیت اشخاص حقیقی حرکت کرد و به طور متوسط روزانه 330 میلیارد ریال مالکیت اشخاص حقیقی در بازار افزایش پیدا کرد.
 
سخنگوی شرکت بورس با بیان اینکه در هفته جاری 175 هزار خریدار در 606 هزار دفعه معاملات خودشان را انجام دادند ، گفت:‌ دفعات معاملات نسبت به هفته قبل 2 درصد کاهش پیدا کرده و 10 میلیارد سهم به ارزش 19 هزار و 900 میلیارد ریال مورد مبادله سرمایه گذاران قرار گرفته که ارزش معامله نسبت به هفته ما قبل حدود 8 درصد کاهش پیدا کرده است.
 
وی افزود :‌ صنایعی که بیشترین گردش معاملات را به خودشان اختصاص داده اند به ترتیب ‌صنعت خودرویی حدود 30درصد گردش معاملات را در اختیار داشت، بانکها حدود 12 درصد و محصولات شیمی حدود 9 درصد گردش معاملات را در اختیار داشته است.
 
روح‌بخش با اشاره به اینکه شاخص بورس بر روی رقم 73 هزار و 684 واحد ایستاد گفت:‌ این رقم نسبت به هفته قبل 2 هزار و 673 واحد معادل 3/7 درصد رشد پیدا کرده است.  
 
وی افزود: ‌رشد 3.7 درصدی شاخص بورس نشان می دهد سرمایه گذارانی که در هفته گذشته در بازار فعال بودند به طور متوسط حدود 3.7 درصد بازدهی کسب کردند و از نظر گردش معاملات هفته بسیار پررونقی داشتیم.
 
روح‌بخش ادامه داد:‌ حدود یک ماه می شود که گردش معاملات به شدت افزایش پیدا کرده و بطور متوسط روزانه معاملات بورس به روزی 400 میلیارد تومان رسیده که نسبت به ماههای گذشته رشد بسیار خوبی داشته است و از نظر نقدشوندگی در شرایط بسیار ایده الی قرار دارد.
 
سخنگوی شرکت بورس با اشاره به اینکه بورس در هفته جاری رشد ملایمی را پشت سر گذاشته گفت:‌ هرچه بورس بیشتر به سمت جلو حرکت می‌کند رشد متعادل تر می‌شود و ما انتظار داریم هفته آینده با یک بازار متعادل تری روبرو شویم.
 
وی افزود:‌ با توجه به رکودی که در همه بازارها حاکم است بورس توانسته است وجوه بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند و نیازهای سرمایه گذاران را به بهترین شکل پاسخ بدهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *