«نادیده‌ها» رونمایی شد

4:05 - 15 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۰۵۹۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
هم‌زمان با سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران و برگزاری ویژه‌برنامه بهار انقلاب، كتاب «نادیده‌ها» اثری از دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان مركزی رونمایی شد.
به گزارش گروه فرهنگی ،كتاب «نادیده‌ها» در بر گیرنده مجموعه خاطرات حاج غلامعباس عباسی پدر شهید والامقام علی عباسی از شهدای استان مركزی است كه این مصاحبه ها توسط حسین نصرالله زنجانی به انجام رسیده و توسط لیلا امینی تنظیم و تدوین شده است.

لیلا امینی، تدوینگر «نادیده ها»، در مراسم رونمایی این كتاب اظهار داشت: این اثر یك ایده و نگرش است و روایت كننده شخصیت هایی است كه در این مرز و بوم جان‌فشانی‌ها كردند و پس از سال ها نادیده گرفته شده اند و یا اینكه كمتر به آن ها پرداخته شده.

وی در ادامه افزود: گردآوری خاطرات نادیده دیگری به نام بهروز بیات را در دستور كار قرار داده ایم كه ریه خود را برای ساخت دارو اهدا كرده است.

در ادامه، حسین زنجانی مصاحبه گر این اثر مكتوب اظهار داشت: شهدا دین بزرگی به گردن مردم دارند و آینده ما در گرو به تحقق رساندن اندیشه امام راحل و شهدای گرانقدرمان است.

وی همچنین با رضایت از شكل گیری دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری در استان ها افزود: وظیفه اصلی تاریخ شفاهی ثبت روایات طبقات و شخصیت های مختلفی است كه در یك جریان نقش داشته اند.

گفتنی است: رونمایی از كتاب «نادیده ها» با تجلیل از حاج غلامعباس عباسی پدر بزرگوار شهید والامقام علی عباسی همراه بود.

«نادیده ها» توسط انتشارات سوره مهر به تیراژ 1000نسخه به چاپ رسیده و ویراستاری این اثر توسط فاطمه اسلامی، طراحی جلد توسط امیرحسین عبادیان و صفحه آرایی آن توسط رضا زنجیرانی فراهانی  انجام گرفته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *