کمیته بررسی سند آمایش دانشگاه آزاد تشکیل شد

0:10 - 15 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۰۳۴۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دانشگاه آزاد از بررسی سند آمایش این دانشگاه در کمیته‌ای مرکب از اعضای وزارت علوم، دانشگاه آزاد و ستاد نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

به گزارش گروه جامعه ، حمید میرزاده در حاشیه هفتاد و پنجمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، تبادل نظرهایی صورت گرفت و ظرفیت های دانشگاه آزاد از نظر هیات علمی، فضای آموزشی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که باید برای کاهش بار مالی دولت از ظرفیت های دانشگاه آزاد استفاده شود.

میرزاده خاطر نشان کرد: چون در این طرح بررسی شاخص ها نیز مطرح بود، قرار شد کارگروهی مرکب از اعضای وزارت علوم، ستاد نقشه جامع علمی کشور و دانشگاه آزاد برای بررسی این طرح تشکیل شود و مجدداً برای تصویب نهایی به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارسال شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص توسعه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز گفت: در سند آمایش نیز وزن اصلی کار ما توسعه تحصیلات تکمیلی است، دانشگاه آزاد 56 درصد تحصیلات تکمیلی کشور را برعهده دارد و پیش بینی شده در افق 1404 این میزان به 60 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به تعداد واحدهای زیان ده این دانشگاه گفت: از 472 واحد این دانشگاه بیش از 70 واحد ادغام، تجمیع و منحل شدند.

میرزاده ادامه داد: قرار است هیات علمی که جذب می شود، برای واحدهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد باشد تا اگر نقصی وجود داشته باشد آن نقص رفع شود.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *