رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خروج 20 زندان به خارج از شهر نیازمند تامین اعتبار لازم

11:45 - 14 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۰۳۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جهانگیر در رابطه با خارج شدن ۲۰ زندان از شهرها طبق برنامه ششم توسعه گفت: این امر شامل زندان های بزرگ در کلان شهرها از جمله اصفهان، شیراز و تهران است که در بافت شهری قرار دارند.
خروج 20 زندان به خارج از شهر با تامین اعتبار لازمبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران در رابطه با خارج شدن ۲۰زندان از شهرها طبق برنامه ششم توسعه گفت: این امر شامل زندانهای بزرگ در کلان شهرها از جمله اصفهان، شیراز و تهران است که در بافت شهری قرار دارند و مشکلاتی را برای شهروندان ایحاد کرده اند.

وی ادامه داد: این امر شامل زندانهای بزرگ در کلان شهرها از جمله اصفهان شیراز و تهران که در بافت شهری قرار دارند و مشکلاتی را برای شهروندان ایحاد کرده اند می شود.

رئیس سازمان زندان ها افزود: از مصوبه دولت مبنی بر خروج زندانها از شهرها ۱۵سال می گذرد ولی متاسفانه دولت اعتبار لازم برای این طرح را اختصاص نداده است.

جهانگیر گفت: در مذاکراتی که با رییس کمیسیون قضایی مجلس داشتیم درخواست تنخواه ارائه داده ایم تا در اختیار سازمان زندانها قرار گیرد و مقرر شد از محل فروش زندانها پول دریافت شده از دولت تحت عنوان تنخواه را بازگردانیم.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح دستبندها و پابندهای الکترونیک اظهار کرد: طرح قبلی به دلیل اینکه وارداتی بود اشکالاتی داشت که امکان اجرایی شدن آن وجود نداشت و ما این موضوع را بعد از پایلوت دستبندها متوجه شدیم به همین دلیل با مجموعه معاونت انفورماتیک  قوه قضائیه تفاهم نامه ای را منعقد کردیم و آنها از طریق شرکت های داخلی طرحی را طراحی کرده اند که ما تست آن را دیده ایم و مشکلی نداشته اما باید در عمل ببینیم که اشکالی دارد یا خیر؟

رئیس سازمان زندانها ادامه داد: پابندها و دستبندهای الکترونیکی باید به گونه ای باشد که بتوانیم افراد را رصد کنیم در طرح قبلی در برخی مکانها و محیط های بسته امکان رصد نبود و با وارد شدن فرد در آب دستبندها خراب می شد به همین جهت محصول خارجی حذف شد.

جهانگیر گفت: بودجه ای قبلا برای کل کشور برآورد کردیم 100 میلیارد تومان بود با مصوبه مجلس مبنی بر اجاره دادن دستبندها و تأمین هزینه ها از این طریق قطعا مبلغ مورد نظر کمتر خواهد شد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *