یکی از افتخارات قوه قضائیه این است که متناسب با نیاز مردم قدم برمی‌دارد

10:02 - 14 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۰۲۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: یکی از افتخارات قوه قضائیه این است که متناسب با نیاز مردم قدم بر می دارد و این در حالیست که افتتاح این ساختمان موجب می شود خدمات رسانی بهتری داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی حجت الاسلام و المسلمین منتظری در مراسم افتتاح ساختمان جدید دیوان عدالت اداری ضمن تبریک به مناسب ایام دهه مبارک فجر و خیر مقدم به میهمانان گفت: از حضور ریاست قوه قضائیه و آیت الله گلپایگانی و مسئولان قضایی که در این مراسم حضور یافتند قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری از افتخارات قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران است و در سال ۶۰ به موجب قانون اساسی تاسیس شد و در طول ۳۴ سال فرازو نشیب های را داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: این نهاد که پس از انقلاب کاشته شد امروز به درخت بارور و مثمرثمری تبدیل شده و یک نهاد قضایی مرکزی است و سراسر کشور با آن ارتباط دارند. این نهاد با بیش از ۵۰ دستگاه اجرایی در ارتباط است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: یکی از افتخارات قوه قضائیه این است که متناسب با نیاز مردم قدم برمی دارد، این در حالیست که افتتاح این ساختمان موجب می شود خدمات رسانی بهتری داشته باشیم.

وی افزود: دولت کمکی برای احداث ساختمان نکرده و ما مبلغ بسیار جزئی از دولت گرفتیم، مدیریت جهادی شهردار تهران و همکارانش موجب افتتاح این ساختمان در دهه مبارک فجر شد.

وی ادامه داد: در طول این سالها حدود 7 ساختمان جدا از هم داشتیم که برای قضات و مردم موجب زحمت و فشار کار زیادی شده بود بنابراین بایستی دیوان عدالت اداری از آن شرایط خارج می شد تا خدمت رسانی بهتری داشته باشیم.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در زمان ریاست حجت الاسلام والمسلمین رازینی گام اول برای احداث ساختمان جدید برداشته شده بود و با اجازه و دستور آیت الله آملی لاریجانی مقدمات خرید زمین فراهم شد. زمین را از سازمان امور شهری خریداری کردیم و برای ساختنش مشکل داشتیم که با شهرداری تهران مذاکره کردیم و قراردادی بستیم تا به موجب آن ساخت و ساز این ساختمان را شهرداری عهده دار شود و خوشبختانه با توجه ویژه شهردار تهران این پروژه به سرانجام رسید.

وی گفت: شهردار تهران این پروژه را جزو پروژه های اولیه و مهم در نظر گرفتند و احداث این ساختمان را در اولویت قرار دادند، قرار بر این شد که شهرداری این ساختمان را برای ما بسازد و ساختمان هایی که ما داریم کارشناسی شود و باید دید بعد از کارشناسی ما طلبکار شهرداری خواهیم شد یا بدهکار.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در پایان خاطرنشان کرد: من هرگاه مراجعان را می دیدم از مردم شرمنده می شدم چرا که ما کمبود جا داشتیم که امیدواریم با احداث ساختمان جدید این مشکلات برطرف شود، البته محل استقرار دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در روزنامه رسمی کشور همچنان وجود دارد تا مردم با سهولت به آنجا مراجعه کنند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *