‎زمینه سازی برای افزایش تولید نفت از میدانهای غرب کشور

0:15 - 14 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۸۶۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از ‎زمینه سازی در این شرکت برای افزایش تولید نفت بر اساس برنامه تولید تکلیفی در شرائط پساتحریم خبر داد.
به گزارش ، سعید ناصری پور در جلسه پیش بینی بهره دهی چاههای شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برای نیمه اول سال ١٣٩٥ که با حضور مدیران و روسای ستادی این شرکت و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب بر اساس برنامه های تولید تکلیفی ارائه شده از سوی برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، خود را با شرایط جدید پساتحریم هماهنگ کرده است.
 
‎وی افزود: برای افزایش ارسال نفت این شرکت، تعمیرات دو دستگاه توربوپمپ در منطقه عملیاتی چشمه خوش تا یک ماه آینده نهایی می شود.
 
‎ناصری پور در زمینه حفظ محیط زیست و رعایت مسائل ایمنی اظهار کرد: به منظور رعایت مسائل زیست محیطی، بهسازی سیستم پساب در مناطق نفت شهر و چشمه خوش در دست اقدام است .
 
‎مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از انجام تعمیرات لخته گیر منطقه عملیاتی تنگ بیجار بدون استفاده از خدمات پیمانکاری و برون سپاری و صرفا با اتکا به توان و تخصص مهندسان این شرکت  خبر داد و تصریح کرد: ‎ با توجه به اهمیت منطقه عملیاتی تنگ بیجار به عنوان تامین کننده گاز غرب کشور به خصوص در فصل سرما انجام هرگونه عملیات تعمیرات در این منطقه با مسائل و مشکلات خاص خود همراه است و بر همین اساس نیز عملیات تعمیرات اساسی (اورهال) لخته گیر A این منطقه در دستور کار قرار گرفت و بدون قطع جریان گاز از این منطقه، عملیات مذکور آغاز شد.
 
‎وی گفت: به منظور مدیریت و کنترل عملیات پروژه برنامه زمان بندی مناسبی تهیه و فعالیتهای مورد نیاز به مراحل جداگانه ای تقسیم شد که در مرحله نخست این عملیات، شستشوی لخته گیر از مواد هیدروکربنی آغاز و پس از ایمن سازی و تزریق مواد ضد خوردگی، لخته گیر آماده انجام عملیات برش کاری و جوشکاری شد.
 
‎ بر اساس این گزارش، شرکت بهره برداری نفت وگاز غرب یکی از شرکتهای تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که مسئولیت بهره برداری از میدانهای نفتی و گازی در مناطق عملیاتی چشمه خوش، دهلران، سرکان /ماله کوه، نفت شهر و تنگ بیجار را به عهده دارد. نفت تولیدی میدانهای سومار، نفت شهر، سرکان و ماله کوه به پالایشگاه کرمانشاه و نفت دزفول شمالی به مبادی صادرات و نیز به پالایشگاه های شمالی کشور ارسال می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *