عابدینی به جمع 14 شمشیرباز برتر جهان راه یافت

12:15 - 12 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۳۱۸
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس آ ایتالیا در حالی به پایان رسید که مجتبی عابدینی موفق به صعود به جمع 14 بازیکن برتر جهان شد.
به گزارش ، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن دو شمشیرباز اعزامی ایران به جام جهانی کلاس آ ایتالیا بودند که از روز جمعه دیدارهای انفرادی خود در این رقابت ها را آغاز کردند.
 
در این بخش از مسابقات که با حضور 191 بازیکن در پادووا انجام شد، مجتبی عابدینی موفق به کسب جایگاه ششم شد. این شمشیرباز با قرعه استراحت در مرحله مقدماتی روبرو شد و به طور مستقیم به جدول 64 نفره صعود کرد.
این ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر در این مرحله با شکست ١٥ بر ١١ داریو وایر از ایتالیا به جدول ٣٢ نفره صعود کرد. وی سپس ساندرو بازادزه از گرجستان را شکست داد و به جمع ١٦ بازیکن برتر این مسابقات راه یافت. عابدینی در این مرحله مقابل نماینده کشور رومانی به برتری ١٥ بر ١٢ دست یافت و به جمع هشت بازیکن برتر صعود کرد اما در این مرحله مقابل آلمونتانو ایتالیایی که قهرمانی جهان و المپیک را در اختیار دارد، با نتیجه ١٥ بر ١٤ شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.
 
پاکدامن هم پس از صعود از مرحله مقدماتی حریفی از مکزیک را در جدول ١٢٨ نفره برد اما در جدول ٩٦ نفره برابر نماینده روسیه ١٥ بر ١١ باخت و از صعود به مراحل بالاتر بازماند. پاکدامن از حضور در این مسابقات صاحب یک امتیاز المپیکی شد ضمن اینکه در رده بندی نهایی نیز جایگاه 81 را به خود اختصاص داد.
 
در پایان دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی ایتالیا و براساس نتایج این رقابت‌ها، رنکینگ جدید فدراسیون جهانی منتشر شد. بر اساس این رنکینگ مجتبی عابدینی در رده 12 جهان ایستاد. بدین ترتیب وی با حضور د جمع 14 بازیکن برتر دنیا موقعیت خود را برای کسب سهمیه از طریق رنکینگ نهایی کرد ضمن اینکه باعث تقویت شانس المپیکی شدن علی پاکدامن هم شد. پاکدامن در رده بندی جدید جهانی صاحب رده 29 شده و با فاصله زیادی نسبت به دیگر رقیبان آسیایی خود، بهترین بازیکن قاره در رنکینگ به حساب می‌آید که می‌تواند سهمیه المپیک بگیرد.
 
انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *