رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"نخست وزیر پاکستان" در کنفرانس امنیت هسته ای واشنگتن شرکت می کند

13:05 - 12 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۱۵۵
رسانه های دولتی پاکستان روز دوشنبه اعلام کردند که "محمد نواز شریف" نخست وزیر پاکستان شخصا به نمایندگی از کشورش در کنفرانس امنیت هسته ای واشنگتن که حدود دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، شرکت می کند.
"جلیل عباس جیلانی" سفیر پاکستان در واشنگتن گفته است که مشارکت پاکستان در کنفرانس امنیت هسته ای در عالی ترین سطح، حاکی از تعهد بالای این کشور نسبت به موضوع امنیت هسته ای دارد.

پاکستان یکی از کشورهای صاحب سلاح هسته ای و یکی از قدرت های اتمی جهان شناخته می شود.

کنفرانس امنیت هسته ای واشنگتن که روز اول آوریل (اوایل فروردین ماه) برگزار خواهد شد، ضمن بررسی برنامه های آینده در زمینه امنیت هسته ای، زمینه ای برای گفت و گو درباره راه های امن تر ساختن دستاوردهای هسته ای خواهد بود.

در ماه های اخیر، رسانه های آمریکایی در گزارش هایی اعلام کردند که واشنگتن سعی دارد در قالب یک امضای توافقنامه هسته ای با پاکستان، توان هسته ای نظامی این کشور را محدود و کنترل کند.

بدنبال انتشار این گزارش ها، مقامات عالی و دیپلماتیک پاکستان، به شدت و بلافاصله آن را تکذیب و تاکید کردند که این کشور هرگز در زمینه توان بازدارندگی خود، مصالحه و معامله ای انجام نخواهد داد.

گزارش برخی موسسات مطالعاتی و تحقیقاتی بین المللی حکایت از آن دارد که پاکستان در میان کشورهای صاحب سلاح هسته ای، سریع ترین رشد را در افزایش توان هسته ای نظامی خود دارد و می تواند تا 10 سال آینده، بعد از آمریکا و روسیه، به سومین قدرت هسته ای جهان تبدیل شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *