حضور در انتخابات کارساز است/در هیچ شرایطی نباید به صندوق‌های آرا پشت کنیم

10:49 - 11 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۷۴۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس‌جمهور گفت: حضور مردم در انتخابات کارساز خواهد بود، هیچ چیز نباید امید را از ما بگیرد و در هیچ شرایطی نباید به صندوق‌های آرا پشت کنیم.
حضور در انتخابات کارساز است/در هیچ شرایطی نباید به صندوق‌های آرا پشت کنیمبه گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه پس از آیین تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل افزود: اگر حضور مردم در صندوق آرای خرداد 92 نبود، امروز پیروزی در مذاکرات هسته‌ای و پایان تحریم را تجربه نمی‌کردیم.

وی تاکید کرد: باید همان راه ادامه یابد. مردم ما در هر شرایطی باید پای صندوق‌های آرا بشتابند و بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزینند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: روز ورود امام (ره) بعد از سال‌ها تبعید در ترکیه، نجف، پاریس به ایران روز به یادماندنی در تاریخ این کشور بود. 12، 22 بهمن و دهه فجر بخشی از تاریخ این سرزمین است که به عنوان بیان هویت این ملت و این تاریخ می‌تواند باشد.

روحانی ادامه داد: همواره در میان همه ملت‌ها مقاطعی از تاریخ، شخصیت‌های استثنایی هویت آن ملت را ساخته‌اند. هم دهه فجر، 12 بهمن و 22 بهمن این چنین است و هم امام بزرگوار راحلمان و رهبر و بینانگذار جمهوری اسلامی یک شخصیت استثنایی در تاریخ این سرزمین بود.

وی با بیان این که راه و اصول امام همواره برای ما راهگشا و راهنما خواهد بود، اضافه کرد: شجاعت و ایستادگی امام(ره) در برابر استبداد و قدرت‌های بزرگ و استعمار، شهامت و شجاعت امام در بازنگری و تغییر، در جنگ و مقاومت، در صلح و اجرای شرایط جدید پس از جنگ در کشور، همه آنها برای ما درس آموز بود.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: البته امروز هم رهبری شجاع و مدبر همان مسیر و راه را ادامه می‌دهد و ما دیدیم فتوای سیاسی ایشان بر حق الناس بودن رای مردم و فتوای سیاسی ایشان در نرمش قهرمانانه تا چه حد در ایجاد شرایط نوین در کشور راهگشا و تاثیرگذار بود.

روحانی افزود: قدرت ایمان و دین که در آن مقطع از دیدگاه شرق و غرب، قدرت به حساب نمی‌آمد و فکر می کردند دوران دین برای همیشه سپری شده است، امام قدرت ایمان و دین را به رخ جهانیان کشاند و نشان داد چگونه قادر است انقلاب بزرگ را به ثمر برساند و چگونه با قدرت دین و ایمان می‌توان تخت استبداد و استعمار را در این جامعه و سرزمین سرنگون کرد.

وی اضافه کرد: اساس راه امام بازگشت عزت به این کشور بود. انقلاب امام و انقلاب اسلامی همان آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی است. آزادی نه به معنای هرج و مرج بلکه به معنای آزادی در بیان، تصمیم، انتخابات و آزادی برای اداره کشور و استقلال نه به معنای انزوا که به معنای نهی استیلای دیگران است که ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه ستیز؛ نه انزوا را می پذیریم و نه هضم در جامعه غربی را قبول می کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: امام از روز اول به ما یاد داد که دین و دین سالاری در کنار مردم سالاری هست و خواهد بود.

روحانی ادامه داد: شعار مردم استقلال، آزادی، حکومت اسلامی بود و امام حکومت اسلامی را در همان ایام پیروزی انقلاب در پاریس به جمهوری اسلامی تفسیر کرد و گفتند که حکومت ما جمهوری اسلامی است و از آن روز، شعار مردم به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

وی اظهارکرد: امام از روز اول به خوبی برای ما تبیین کرد که بقای نظام در صورتی امکانپذیر است که مردم پشتیبان این نظام باشند و اداره کشور با رای مردم باشد.

رئیس دولت یازدهم یادآور شد: امام خود در بیانی دیگر فرمود که پایگاه ملی داشته باشید، کاری کنید که دل مردم را به دست آورید و با پشتیبانی مردم می توانید این نظام را حفظ کنید. امام صریح به ما گفت که جمهوری اسلامی ایران با رای مردم بوده و رئیس جمهوری و رئیس مجلس با رای مردم بوده و همه امور به دست مردم است.

روحانی تصریح کرد: این جمله امام برای ما روشن می کند که پایه این نظام در چارچوب احکام، مقررات اسلامی و رای و نظر مردم است.

رئیس دولت یازدهم در ادامه سخنان خود گفت: امسال خوشبختانه ایام پیروزی انقلاب و دهه فجر از یک سو با پیروزی مردم با منطق و استدلال در برابر 6 قدرت جهان مقارن شد و پایان یافتن تحریم‌ها و از بین رفتن زنجیرهای فشار و تحریم نا به جا نسبت به این کشور، همگام شد.

روحانی اظهارکرد: امسال ایام پیروزی انقلاب همچنین همراه و همزمان شد با احترام بیشتر جهانیان نسبت به ملت ایران و از طرف دیگر مقارن با ایام پیش روی دو انتخابات بسیار مهم است.

روحانی گفت: این ایام مبارک را به ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و بیت مکرم حضرت امام (ره) تبریک می گویم. بیت امام (ره) در نهضت، انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب و پس از آن در استقرار این نظام زحمت‌های بسیاری کشید، بار مسئولیت سنگینی بر دوش گرفت و عزیزان بسیاری را در این راه تقدیم کرد.

وی تاکید کرد: احترام به امام(ره) احترام به راه، اصول و بیت امام(ره) است. این ایام مبارک را به این بیت مکرم بویژه یادگار عزیز، عالم، دانشمند و فرهیخته امام (ره)، حجت‌السلام سید حسن خمینی تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: ما در اینجا در کنار حرم امام (ره) و این مرقد مطهر بار دیگر پیمان می‌بندیم که راه امام (ره) را ادامه خواهیم داد و مسیر برحق او را از یاد نخواهیم برد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: افکار، راه و اصول امام (ره) یک مجموعه است، نباید بخشی را گرفت و بخشی را فراموش کرد. از سخنان امام نباید بعنوان ابزار جناحی و گروهی استفاده کرد، باید همه روزهای یک درخت طیبه مثمر ثمر برای ملت را دید. مرتب، تصویر زمستانی درخت را نشان دادن به حق نیست. این درخت بهار و تابستان هم دارد و بر شاخزار پر میوه آن باید توجه کرد.

روحانی تصریح کرد: همه باید تابع مجموعه خط امام (ره) نه تنها با زبان که با عمل باشیم.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: از ملت بزرگ و عزیز ایران درخواست می‌کنم همچون هر سال و بیش از سال‌های قبل در راهپیمایی 22 بهمن حضور یابند. 22 بهمن روز آزادی ملت، روز استقلال، روز امام (ره)، روز پایان ظلمت و تاریکی و روز نور است. ان شاءالله در سراسر کشور، مرد و زن و پیر و جوان در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد و به جهانیان خواهیم گفت که ما همچنان پیرو امام(ره) هستیم و باقی خواهیم ماند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *