رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 80 هزار جلد کتاب به "افغانستان" اهدا شده است

22:12 - 11 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۵۹۴
معاون اجرایی سازمان "سمت" ایران گفت: طی 17 سال گذشته بیش از 80 هزار کتاب از سوی سازمان سمت به کشور افغانستان اهدا شده است.
بیش از 80 هزار جلد کتاب به به گزارش سرویس بین الملل  مسئولان فرهنگی ایران از اهدای بیش از 80 هزار جلد کتاب از سوی این کشور به افغانستان خبر دادند.
 
معاون اجرایی سازمان «سمت» ایران گفت: در حدود 17 سال گذشته بیش از 80 هزار کتاب از سوی سازمان سمت به کشور افغانستان اهدا شده است.
 
محمدرضا سعیدی افزود: سازمان «سمت» در سال 1381 با عضویت در کمیته آموزشی فرهنگی ستاد مشارکت در بازسازی افغانستان فعالیت‌های رسمی خود را در این حوزه آغاز کرد که پیش از این نیز در چند نوبت بخشی از آثار «سمت» به دانشگاه‌های افغانستان اهدا شده بود.
 
وی خاطر نشان کرد: در طول این سال‌ها تاکنون حدود 80 هزار نسخه از کتاب‌های «سمت» به این کشور اهدا شده است که بخشی از آن مربوط به کتاب‌های نگاشته شده توسط استادان افغانستان است که «سمت» آن‌ها را ارزیابی، کارشناسی علمی، آماده‌سازی و منتشر کرده و در سه مرحله در سال‌های 82، 84 و 94 تحویل وزارت تحصیلات عالی افغانستان شده است.
 
معاون اجرایی سازمان «سمت» با اشاره به تفاوت در سطح علمی کتاب‌های ایران نسبت به کتاب‌هایی که به افغانستان اهدا می‌شود گفت: سیاست باز آفرینی را در دستور کار قرار دادیم تا کتاب‌ها با توجه به سطح دانشجو و استاد افغانستان عرضه شود.
 
سعیدی از احساس رضایت استادان در خصوص کتاب‌های اهدایی خبر داد و افزود: برخی از استادان افغانستان در ملاقات‌های حضوری اعلام داشته‌اند اگر آثار «سمت» را از دست دهیم، دیگر نمی‌توانیم کاری کنیم.
 
وی تصریح کرد: کتاب‌های «سمت» در حوزه علوم انسانی در 28 رشته تخصصی، در مقاطع لیسانس و بالاتر تولید و بخشی از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، علاوه بر گروه علوم انسانی را نیز شامل می‌شود.
 
معاون اجرایی سازمان «سمت» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما، کمک کردن به کشور دوست را وظیفه‌ای فرهنگی دانست و افزود: امیدواریم در بازآفرینی کتاب‌ها، زمینه‌های همکاری بهتر فراهم شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *