ناتو به روسیه هشدار داد

7:08 - 11 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۵۸۳
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره نقض حریم هوایی اعضای این سازمان از سوی آنچه جنگنده های روسیه خواند هشدار داد.
به گزارش سرویس بین الملل ؛ ینس استولتنبرگ،  شنبه شب از روسیه خواست تا همه اقدامات لازم را به عمل آورد تا حریم هوایی ناتو بار دیگر نقض نشود.
 
وی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: یک هواپیمای جنگنده روسیه روز جمعه با وجود هشدارهای مکرر مقامات ترکیه حریم هوایی این کشور را نقض کرد.

حوادث قبلی نشان داده است که چنین رفتاری تا چه اندازه خطرناک است.
 
این بیانیه می‌افزاید: من از روسیه می‌خواهم عملکردی مسئولانه داشته باشد و به حریم هوایی ناتو احترام بگذارد. روسیه باید همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این‌که چنین نقض حریمی دیگر صورت نخواهد گرفت، انجام دهد.
 
روسیه از 8 مهر به درخواست دمشق مواضع گروه‌های تروریستی از جمله داعش را در داخل سوریه بمباران می‌کند که این اقدام مخالفت امریکا و ناتو را در پی داشته است.
 
این در حالی است که آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی از تابستان گذشته بدون مجوز سازمان ملل عراق و سوریه را با ادعای مقابله با داعش بمباران می‌کنند.

از سوی دیگر در پی ادعای آنکارا مبنی بر این‎‌که جنگنده روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده است، رئیس جمهور ترکیه خواستار دیدار با همتای روس خود شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه (10 بهمن) در فرودگاه و پیش از سفر به امریکای جنوبی به خبرنگاران گفت: من به وزارت امور خارجه اعلام کردم تا درخواست مرا برای دیدار شخصی با ولادیمیر پوتین ابلاغ کند. هنوز پاسخی برای این درخواست نیامده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *