رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واردات گندم 58درصد کاهش یافت

14:30 - 10 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۴۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
کشاورز گفت:‌ واردات گندم در 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 58 درصد کاهش یافت.
به گزارش، عباس کشاورز در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه میزان واردات گندم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 92 حدود 6 درصد و نسبت به سال 91 حدود 55 درصد کاهش یافته است افزود: میزان تولید گندم با وجود کاهش میزان بارندگی در مقایسه با سال گذشته 11 میلیون و 500 هزار تن است و درصد خودکفایی نیز به 85 درصد رسید در حالی که سال گذشته 10 میلیون و 500 هزار تن گندم تولید شد و درصد خودکفایی نیز حدود 68 درصد گزارش شده بود.
 
وی گفت: ‌مجموع واردات گندم برای امسال یک تا یک میلیون و 500 هزار تن پیش بینی شده بود اما تاکنون 2 میلیون و 300 هزار تن گندم وارد شده است. 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها برای افزایش تولید گندم و میزان ذخیره قابل قبول سال آینده نیازی به واردات گندم نداریم.
 
کشاورز همچنین از تولید بذر پرمحصول و با کیفیت گندم خبر داد و گفت:‌ حدود 400 هزار تن بذر گندم با کیفیت بسیار عالی، پرمحصول و مقاوم به بیماری‌ها تولید و برای کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفت که تاثیر مطلوبی در افزایش عملکرد تولید این محصول گذاشت.

وی افزود: هم اکنون ارقام خوبی برای گندم تکثیر و 40 دستگاه تخصصی ضدعفونی و بوجاری بذر گندم در مراکز تولید بذر برای ارتقای کیفیت بذر نصب شده است.  
 
معاون امور زراعت جهاد کشاورزی همچنین درباره مدیریت واردات گندم گفت: معمولاً برای گندم یک پیش بینی برای تولید داریم و یک برآورد از عملکرد میانگین تولید در هر هکتار بنابراین با استفاده از اطلاعات ارزیابی تولید و زمان برداشت پیش از ثبت سفارش و درخواست برای واردات پیش‌بینی‌های تولید اعلام می‌شود تا جلوی واردات و ثبت سفارش بی‌رویه گرفته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *