طلاب به فراگیری زبان‌های زنده دنیا اهتمام داشته باشند

0:05 - 11 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۳۵۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: طلاب باید به فراگیری زبان‌های زنده دنیا اهتمام داشته باشند تا به شکل بهتری پیام دین را به جهان مخابره کنند.
طلاب به فراگیری زبان‌های زنده دنیا اهتمام داشته باشندبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری،‌ پیش از ظهر امروز در نخستین هم‌اندیشی مشترک مدیران آموزشی مکالمه عربی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه با عزمی جدی از شورای عالی تا مدیریت حوزه و مدیران مدارس پیگیر برنامه آموزش زبان هستند.

وی با بیان اینکه اگر ما به عنوان یک حوزوی درس خوانده، ندانیم رسالت ما از درس خواندن در حوزه چه بوده است، تمام دورانی که به درس و مباحثه پرداخته‌ایم بی‌هدف تلقی می‌شود،‌ تصریح کرد: همه طلاب، اساتید و فضلا باید با اهداف حوزه آشنا شوند تا بتوانیم اهداف متعالی حوزه را محقق کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: اگر کارهای تحقیقی در حوزه‌های علمیه، تدریس در سطح خارج و دیگر اقداماتی که در حوزه علمیه صورت می‌گیرد را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم همه به دنبال تبلیغ دین هستیم.

وی با اشاره به تحول عظیمی که در حوزه‌های علمیه رخ داده است، بیان کرد: مرزهای کاری مبلغان از مساجد محل،‌ استان و پایتخت گذشته و از مرزها فراتر رفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی گفت: پیش از اینکه مخاطب نامه رهبر معظم انقلاب جوانان اروپایی و آمریکایی باشند، مخاطب نامه ما هستیم که بدانیم برای تبلیغ در آن سوی مرزها چه کاری انجام دادیم.

وی تاکید کرد: ما باید با خود اندیشه کنیم چه تعداد مبلغ داریم که بتواند به زبان‌های زنده دنیا نامه رهبری تبلیغ و تفسیر کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین گفت: ما باید از همان روزی که رهبری برای جوانان اروپایی نامه نوشت، پژوهشکده‌ها فعال می‌شد تا ما انقلاب اسلامی و دین ناب محمدی را با پیام نرم افزاری دین به جهان منتقل کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *