رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادبیات انقلاب برای جوانان ماتعریف نشده است/کتاب «تاریخ نام و نام‌گذاری در ایران»،بهترین اسم‌ها و نام‌های برگزیده اداره ثبت احوال کشور

9:00 - 10 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۱۴۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده و استاد دانشگاه کشورمان گفت: ادبیات انقلاب و ادبیات پایداری به نظر من توانست فضای عمیق و بزرگی را در مسیر ادبیات ما به وجود بیاورد اما هنوز در بین جوانان این ادبیات تعریف نشده است.
ادبیات انقلاب برای جوانان ماتعریف نشده است/کتاب «تاریخ نام و نام‌گذاری در ایران»،بهترین اسم‌ها و نام‌های برگزیده اداره ثبت احوال کشور

اسماعیل آذر نویسنده و شاعر در گفت وگو با خبرنگار ادبیات در خصوص آخرین فعالیت هایش گفت: تصحیح دیوان شمس مغربی جز آخرین فعالیت های من است که این تصحیح دارای بیش از 200 صفحه شرح،‌ توضیحات و 16 مأخذ درباره تفکر شمس مغربی است و اشعار آن با 17 نسخه مطابقت داده شده  و مورد تصحیح انتقادی قرار گرفته است.

وی در خصوص علت نگارش این کتاب گفت: شمس مغربی شاعری است که برخی آن را همپایه و هم رده عطار نیشابوری برشمرده‌اند، بنابراین ضرورت داشت که دیوان این شاعر عارف تصحیح شود.

آذر در ادامه بیان کرد: این کتاب توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود.

نویسنده و مجری کشورمان در خصوص کتاب «تاریخ نام و نام‌گذاری در ایران» گفت: این کتاب  به کوشش انتشارات سپاهان و با همکاری اداره کل ثبت احوال تهران منتشر می شود که در این مجموعه علاوه بر تاریخچه نام و نام‌‌گذاری 2 هزار نام منتخب ایرانی برای افراد نیز پیشنهاد داده شده است.

آذر تصریح کرد:‌ این پژوهش روند نامگذاری مردم ایران از زمان هخامنشیان تا امروز را بیان می‌کند،‌ در واقع این کتاب بهترین اسم‌ها و نام‌های برگزیده اداره ثبت احوال کشور را برای نوزدان دختر و پسر ارائه می‌کند.

نویسنده کشورمان در خصوص  جایگاه ادبیات انقلاب و ادبیات پایداری گفت: ادبیات انقلاب و ادبیات پایداری به نظر من توانست فضای عمیق و بزرگی را در مسیر ادبیات ما برای خودش دست و پا کند. 

آذر با بیان این‌که برای وضع ادبیات انقلاب و پایداری متاسف است، اظهار کرد: تاسف من برای این است که ما نتوانستیم این ادبیات را برای جوانان جا بیندازیم. البته زحمات فراوانی کشید شده؛ از مشفق کاشانی تا شاعران انقلاب همچون موسوی‌ گرمارودی، سیدحسن حسینی وحمید سبزواری و ...زحمات‌شان را کشیده‌اند اما موثر واقع نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *