رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنگوی کرملین: کاخ سفید باید در باره اتهام علیه پوتین توضیح دهد

15:30 - 09 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۸۰۴۵
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی رئیس جمهور روسیه اتهام فساد مالی به ولادیمیر پوتین از سوی مقام های آمریکایی ازجمله سخنگوی کاخ سفید را مورد انتقاد قرار داد و خواستار توضیح واشنگتن شد.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از اسپوتنیک، پسکوف گفت: منتظر توضیح آمریکا در مورد اظهارات سخنگوی کاخ سفید علیه رئیس جمهوری روسیه هستیم.

ارنست جاش سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که اظهارات معاون وزیر دارایی آمریکا که به فساد مالی پوتین اشاره کرد موضع دولت این کشور است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه این اظهارات مقام های آمریکایی را توهین آمیز خواند و اظهار داشت: اگر من چنین سخنانی را در مورد باراک اوباما بیان می کردم حتما اخراج می شدم.

وی ابراز امیدواری کرد مقام های آمریکایی در مورد این اظهارات توضیح بدهند. این گونه اتهام زنی بدون ارائه شواهد، نهادهای این کشور را زیر سوال می برد.
این مقام روس ادامه داد: پوتین هم از این ادعاهای مقام های آمریکایی مطلع شده و آن را غیرقابل قبول و ناروا خوانده است.

بر اساس گزارش های انتشار یافته، "آدام ژوبین" معاون وزیر دارایی آمریکا به تازگی در گفت و گو با شبکه بی بی سی مدعی شد که پوتین سرمایه پنهانی دارد.

این اظهارات ژوبین نخستین ادعای یک مقام رسمی آمریکا است که پوتین را فرد فاسد مالی می نامد و وی مدعی شد که رئیس جمهور روسیه خود ثروتمند می شود و به اطرافیانش هم در اندوختن ثروت کمک می کند.

معاون وزیر دارایی آمریکا مدعی شد که پوتین از طریق قراردادهای انرژی (نفت و گاز) و از راههای دیگر بر ثروت خود می افزاید.

وی همچنین ادعا کرد که پوتین 40 میلیون دلار سرمایه اندوخته است.

مقام های آمریکایی معمولا در مورد مقام های کشورهای مخالف سیاست های بین المللی واشنگتن از شیوه هایی همچون اتهام زنی استفاده می کنند تا از این طریق وجهه فرد هدف را تخریب کنند.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *