استفاده از ظرفیت شکات با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

20:30 - 07 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۵۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جولایی گفت: از ظرفیت شکات در جهت اخذ رضایت کامل و یا تخفیف مطالبات استفاده شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندانهای استان مرکزی، جولایی مدیر عامل ستاد دیه کشور در دیدار اسماعیل جمیاری مدیر عامل ستاد دیه استان مرکزی با ابراز خرسندی از فعالیت ستاد دیه استان مرکزی از همراهی و همکاری عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی قدردانی کرد و از ستاد دیه استان مرکزی بعنوان یکی از ستاد های فعال کشور نام برد.

جولایی ارتباط مستمر مدیرعامل با مسئولین قضایی و اجرایی استان مرکزی و ائمه جمعه و نیز خیرین و نیکوکاران را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد تا همزمان با دهه مبارک فجر ضمن اطلاع رسانی و انعکاس مجموعه فعالیتها ستاد هر روز حداقل سه نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شوند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور شکات و طلبکاران را بزرگترین خیرین ستاد دیه دانست که با گذشت از حق قانونی و شرعی خود ستاد دیه را در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یاری می رسانند، و به شعب استانی این ستاد توصیه کرد تا از ظرفیت شکات در جهت اخذ رضایت کامل و یا تخفیف مطالبات استفاده کنند.

جولایی با یادآوری این نکته که هر مددجو صرفاً یک مرحله می تواند از تسهیلات حمایتی ستاد دیه بهره مند شود از جمیاری خواست تا با حضور مرتب در داخل زندان، زندانیان را به این موضوع توجه داده و در جذب تسهیلات مصوب بانکی برابر مصوبه هیئت وزیران اهتمام کند.

در ابتدای این دیدار جمیاری با ارائه گزارشی از وضعیت ستاد دیه استان مرکزی به آزادی ۱۲۱ نفر در ۹ ماهه سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: میزان کل بدهی این افراد بالغ بر ۸۳ میلیارد ریال بوده که خوشبختانه بیش از ۳۶ میلیارد ریال آن از طریق مداخله و مشاوره کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات تخفیف گرفته شده و مابقی نیز از محل کمکهای مردمی، منابع استانی و کشوری ستاد دیه، بانکهای عامل، صندوق خسارتهای بدنی، شرکت های بیمه و آورده خود زندانیان تامین شده است.

وی در ادامه با قدردانی از مساعدتهای ستاد دیه کشور تعداد زندانیان جرائم غیر عمد استان مرکزی را ۱۹۰ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۳ نفر زن است.

جمیاری در ادامه ضمن دیدار با معاون اداری و مالی و نیز دیگر مسئولین ستاد دیه کشور از آنان خواست تا ستاد دیه استان مرکزی را بیش از گذشته مورد حمایت و مساعدت خود قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *