رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی طرح تشکیل نهاد عالی علم و فناوری

22:40 - 07 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۳۵۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
«سند جامع زبان فارسی» و طرح تشکیل «نهاد عالی علم و فناوری» در جلسه 74 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه جامعه ، جلسه 74 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه 1394/11/6 در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه اعلام شد «سند جامع زبان فارسی» و طرح تشکیل «نهاد عالی علم و فناوری» به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور واصل شده است. گزارش روند تدوین سند جامع توسعه دریایی کشور دستور بعدی جلسه بود که توسط معاون ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه و تشریح شد.

در این گزارش با اشاره به مشارکت و هم افزایی همه نهاد های مسئول در موضوع «دریا» در تدوین این سند جامع توسعه دریایی کشور بر توجه به همه ابعاد نظامی و غیر نظامی فعالیت‌های دریایی تاکید شد.

در ادامه جلسه، اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی جزئیات سند جامع توسعه دریایی پرداختند و در این بررسی‌ها مواردی مانند تضمین حاکمیت پایدار و امنیت ملی کشور در حوزه دریا، حفاظت از محیط زیست دریایی، استفاده از دریاها به عنوان میراث مشترک بشریت و دانش بنیان بودن صنایع دریایی را مورد تاکید قرار دادند.

سردار سرتیپ فدوی در تشریح اهمیت امنیت خلیج فارس هم طی سخنانی گفت: بر اساس پیش بینی‌های علمی تا افق 1404 بیش از 50 میلیون بشکه نفت روزانه، از خلیج فارس صادر می‌شود و اهمیت این آبراه راهبردی تا چند برابر افزایش خواهد یافت.

در ادامه بررسی سند جامع توسعه دریایی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به خشکسالی به عنوان یکی از مشکلات آینده کشور توجه به سواحل جمعیت پذیر و ایجاد سکونت‌گاه‌های ایمن و منطبق با اصول پدافند غیر عامل در حاشیه دریاها نیز مورد تأکید قرار گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *