چادر قیچی سان ویژه ستادهای بحران ساخته شد

12:24 - 07 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۲۸۳
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت اسکلت چادر قیچی سان شدند که این طرح می تواند در ستاد بحران قابل استفاده باشد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، علی رخشانی، مسئول جذب و پذیرش پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در خصوص «اسکلت چادر قیچی سان» گفت: پژوهشگران در یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک، توانستند اسکلت چادری را طراحی کنند که همانند دهانه قیچی، برعکس و باز و بسته می شود.

وی با بیان اینکه باز و بسته کردن این اسکلت با جک های هیدرولیکی انجام می شود، افزود: به دلیل اینکه این اسکلت به راحتی و در کمترین زمان ممکن باز و بسته می شود، قابل کاربرد برای ستادهای بحران است.

به گفته رخشانی، تا کنون اسکلت چادر قیچی سان نمونه داخلی و خارجی نداشته و اکنون نمونه اولیه آن طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این چادر چند دهانه بوده و قابل تغییر از سایز کوچک به بزرگ است، گفت: با بزرگ و کوچک شدن هر کدام از اضلاع این اسکلت، سازه بزرگ و کوچک می شود.

وی با بیان اینکه این چادر با محاسبات خاصی طراحی شده است، گفت: برای پوشش این اسکلت می توان از هر نوع پارچه مقاومی استفاده کرد.

 رخشانی با بیان اینکه این اسکلت تا ۱۲ متر ارتفاع می گیرد، اظهار داشت: اسکلت چادر قیچی سان ثبت اختراع شده است.


چادر قیچی سان ویژه ستادهای بحران ساخته شد


/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *