مخالفت "روسیه" با یکجانبه گرایی غرب در امور بین المللی

13:00 - 06 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۷۱۱
در شرایطی که یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن خواسته های دیگران به شیوه معمول امریکا و غرب در عرصه بین المللی تبدیل شده است، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه بر مخالفت کشورش با این شیوه تاکید کرد.
مخالفت به گزارش سرویس بین الملل  به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز دوشنبه در همایشی در مسکو با اشاره به گسترش روند جهانی شدن در عرصه بین المللی و افزایش اهمیت عامل ماهیت تمدنی کشورها در یک دهه اخیر گفت: در این شرایط تحمیل ارزش ها و شکل توسعه مورد نظر خود بر کشورهای دیگر بدون توجه به ویژگی های ملی انها منجر به تشدید تنش ها و بروز کانون های جدید بحران و اختلافات قومی و مذهبی می شود.

وی ادامه داد: عواقب این گونه اقدامات در شرایط کنونی بروز می کند و ازجمله شاهد وخامت اوضاع منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستیم.

وزیر خارجه روسیه گفت: تشدید بی ثباتی و افزایش اختلافات در منطقه، گسترش اقدامات گروهی برای حل موثر مسایل مهم جهانی را می طلبد.

وی افزود: روسیه به سیاست سالم سازی اوضاع جهانی با تکیه بر قوانین بین المللی برای تامین آزادی انتخاب هر ملت و گسترش مشارکت بین مذاهب، فرهنگ ها و تمدن ها جهانی ادامه خواهد داد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز به تازگی با انتقاد از یکجانبه گرایی آمریکا در عرصه بین المللی به ویژه در مساله سوریه گفت: هر گونه اقدام بین المللی جدی و سخت از جمله اقدام نظامی نباید بدون توافق کامل در شورای امنیت سازمان ملل انجام شود.

ولادیمیر پوتین در فیلم مستندی که از تلویزیون روسیه پخش شد، افزود: هر اقدام مهم و سخت بین المللی بدون اجماع نظر میان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل نباید انجام شود.
پوتین اضافه کرد: در منشور سازمان ملل عنوان شده است که هر مداخله نظامی در یک کشور فقط به درخواست مقامات آن کشور یا اتفاق نظر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل قابل اجرا است.

رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه در این مستند که در کانال روسیه یک پخش شد، تصریح کرد: این گونه اقدامات (اقدام نظامی) بدون اجماع نظر یا توافق کامل نباید علیه کشوری انجام شود. این یک بخش کلیدی در قانون بین المللی است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *