حضور تیپ مستقل ارامنه برای مقابله با داعش در سوریه

11:18 - 05 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۳۷۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: جبهه ارامنه به صورت مستقل و در تیپی جداگانه برای مقابله با داعش در سوریه حضور دارند.
ارامنه به صورت مستقل برای مقابله با داعش در سوریه حضور دارند/ یادواره شهدای ادیان توحیدی چهارشنبه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ در نشست خبری یادواره شهدای ادیان توحیدی اظهار کرد: در ابعاد و اندیشه امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری همواره احترام و جایگاه ویژه ای برای ادیان مختلف وجود داشت به گونه ای که ما شاهد بودیم اقشار مختلف اقلیت های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران با بهترین شرایط ممکن به زندگی روزمره خود ادامه داده و می دهند.

وی افزود: در کشور ما ادیان توحیدی از احترام بسیاری برخوردارند چنانکه مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که اسلام علیه مذاهب و ادیان دیگر نیست بلکه اسلام علیه صهیونیست و ظلم است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ تصریح کرد: اگر نگاه کلی به اصول ادیان الهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد همه ادیان در یک محور فعالیت داشته اند چنانچه ما در 8 سال جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که رزمندگان اقلیت های دینی درکنار رزمندگان ما قرار گرفته و از خاک کشورمان دفاع کردند.

کاظمینی با اشاره به اینکه 376 نفر ازجانبازان شهدا و رزمندگان کشورما در طول جنگ تحمیلی از اقلیت های دینی هستند تصریح کرد: ما در سال گذشته با توجه به آماری که از میزان مشارکت ادیان توحیدی در 8 سال جنگ تحمیلی به دست آوردیم تصمیم گرفتیم اولین یادواره شهدا، ایثارگران و جانبازان ادیان توحیدی را برگزار کنیم.

وی افزود: این یادواره چهارشنبه 7 بهمن ماه در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می شود تا نشان دهیم جمهوری اسلامی ایران الگویی جامع و مسالمت آمیز بین ملت های جهان است که با سایر ادیان به بهترین شکل ممکن تعامل دارد و در کنار آنها زندگی می کند.

سردار کاظمینی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری این یادواره یک آرشیو و اسناد جامعی را از مجموعه شهدا، جانبازان و آزادگان ادیان توحیدی داشته باشیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ با بیان اینکه در کنار برگزاری این یادواره نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد اظهار کرد: امیدوار هستیم با برگزاری این یادواره بتوانیم یادواره های دیگری را نیز با این محوریت برگزار کنیم.

سردار کاظمینی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی یادواره شهدای ادیان توحیدی تشکیل شده است تصریح کرد: با برگزاری این یادواره تاکید خواهیم کرد که همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران با ادیان توحیدی همراه هستند و در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه ادیان توحیدی علیه نظام فعالیتی را انجام ندادند لذا امیدواریم برگزاری این یادواره بار دیگر اثبات کند که اسلام هراسی یک توهم است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آمار دقیق تعداد شهدای اقلیت در طول 8 سال جنگ گفت: اقلیت آشوری با داشتن 32 شهید و 25 جانباز و آزاده اقلیت ارامنه با داشتن 120 شهید و 161 جانباز و آزاده و زرتشتیان با داشتن 15 شهید و 10 جانباز و آزاده و کلیمیان با داشتن 12 شهید و 13 جانباز و آزاده در مجموع 376 نفر در جنگ تحمیلی حضور داشتند.

سردار کاظمینی با بیان اینکه یادواره شهدای ادیان توحیدی روز چهارشنبه ساعت 14.30 در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود افزود: سپاه مانند سالهای دفاع مقدس آماده است تا از تمام داوطلبان ادیان توحیدی در بدنه خود استفاده کند چنانکه امروز شاهد هستیم که جبهه ارامنه تیپ جداگانه ای را در کشور سوریه در راستای مقابله با داعش دارد.

بر اساس این گزارش در انتهای این نشست خبری رئیس انجمن کلیمیان، رئیس انجمن زرتشتیان رئیس انجمن ارامنه و رئیس انجمن آشوریان نیز به تفکیک سخنانی را درباره برگزاری این یادواره بیان کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *