جشنواره فیلم 100، در سینمای ما جایگاه مستقلی كسب كرده است

17:49 - 04 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۱۶۴
فرهاد توحیدی، فیلم‌نامه‌نویس، قالب زمانی جشنواره بین‌المللی فیلم 100 را در صورت حمایت سازمان‌های مرتبط شهری یكی از ابعاد مهم تبلیغات شهری دانست.
به گزارش گروه فرهنگی ، فرهاد توحیدی، جشنواره ها را مكانی مناسب برای نمایش فیلم‌های كوتاه عنوان كرد و اظهار داشت: فیلم های كوتاه مانند فیلم سینمایی یا مستند، از فضایی مناسب برای نمایش برخوردار نیستند و از این نظر جشنواره ها فضایی مؤثر برای تبادل عرضه و تقاضا میان مخاطبان و هنرمندان و علاقه مندان فیلم كوتاه فراهم می آورند.

وی در خصوص بعد آموزشی جشنواره ها نیز گفت: فیلم‌سازان با حضور خود در جشنواره ها می توانند از نظر سایر فیلم‌سازان نسبت به اثر خود مطلع شوند و برای برطرف كردن ضعف های اثر خود اقدام كنند.

وی رویكرد صدا و سیما در پخش فیلم های كوتاه را راهی برای افزایش جذب مخاطبان عموم به این سینما برشمرد و بیان كرد: تجربه پخش فیلم های كوتاه از طریق رسانه ملی در سالیان گذشته نشان داده است كه با جذب مخاطب، رابطه دو سویه دارد؛ یعنی با افزایش برنامه سازی و پخش این فیلم ها از رسانه ملی، مخاطبان عموم نیز با افزایش روبه‌رو می شوند و بالعكس.

توحیدی ادامه داد: این تصور كه  فیلم های كوتاه فقط برای هنرمندان و قشر روشنفكر جامعه ساخته می‌شود تصوری اشتباه است و می توان با توجه به قالب ساختاری و مباحث مطرح شده در آن ها سلیقۀ مخاطبان عموم را به سمت این فیلم ها جلب كرد.

وی خاطرنشان كرد: ذائقه مخاطبان بیشتر به سمت توجه به فیلم های تهییجی و موضوعاتی از جنس ملودرام اجتماعی جلب می شود و فیلم‌سازان ما باید با توجه به ذائقه مخاطبان به ساخت فیلم های كوتاهی با این موضوعات بپردازند.

نویسنده فیلم «شهر موش ها ۲»، قالب زمانی جشنواره بین المللی فیلم 100 را فرصتی مناسب برای نمایش در مكان های عمومی معرفی كرد و اظهار داشت: یكی از ابعاد مهم در استفاده مناسب از تبلیغات شهری و حمل و نقل عمومی، زمان حداقلی است كه باید آن را رعایت كرد و از این نظر جشنواره بین المللی فیلم 100 اگر با حمایت های مناسب شهرداری و سازمان های مرتبط همراه شود، در انتقال پیام خود به مخاطبان موفق تر است.

این فیلم‌نامه نویس در پایان خاطرنشان كرد: من از زمان بنیان تأسیس این جشنواره همواره در آن حضور داشتم و هر سال كه از عمر آن می گذرد، شاهد استقبال بیش از حد فیلم‌سازان داخلی و خارجی  از آن هستیم و باید بدون اغراق گفت كه جشنواره بین الملی فیلم 100 توانسته در صنعت سینمای ما جایگاهی مستقل را كسب كند.

گفتنی است، سینماگران، مستندسازان و علاقه‌مندان به فیلم های 100 ثانیه ای می توانند از آخرین اخبار و رویدادهای دهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای با دنبال كردن صفحه اینستاگرام جشنواره یا عضویت در كانال تلگرامی جشنواره مطلع شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *