«تراز» با موضوع نمایی از معماری ایرانی در شبکه افق

12:08 - 04 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۸۸۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
هفتمین قسمت مجموعه «تراز» با موضوع نما در معماری ایرانی – اسلامی و معماری جدید، یکشنبه چهارم بهمن ماه از شبکه افق پخش می‌شود.
«تراز» با موضوع نمایی از معماری ایرانی در شبکه افقبه گزارش گروه فرهنگی ، تهران شهری است که طی چند دهه گذشته هر روز از شکل و شمایل یک شهر ایرانی دور تر شده به طوری که اگر شخصی را با چشمان بسته روبروی یکی از ساختمان های شهر قرار دهند و از او بخواهند بگوید کجاست، شاید نتواند حدس درستی بزند.
 
البته این مشکل تنها مختص تهران نبوده و بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان، از معماری اصیل اسلامی و ایرانی فاصله گرفته اند و بیشتر به سبک غربی متمایل شده اند که این امر در داخل و بیرون ساختمان ها نمود یافته است.
 
از حدود 20 سال پیش معمارانی در ایران شروع بکار کردند که طرح های جدیدی از جمله در نمای بیرونی ابنیه از سوی آنها ارائه می شد؛ به عنوان مثال استفاده جدید از نقوش و آجر سبب شد برخی نماها، تعریف جدیدی از هویت را ایجاد کنند.
 
از جمله این معماران می تواند از علیرضا مشهدی میرزا نام برد؛ هفتمین قسمت مجموعه «تراز» به گفت وگو با این معمار ایرانی اختصاص دارد، فردی که توانسته اصول و ارکان معماری سنتی ایرانی را اخذ کند و آنها را در معماری جدید بروز و ظهور دهد.
 
تراز کاری از فرهاد مختاری در مقام تهیه کننده و کارگردان، برای پخش از شبکه افق در روز یکشنبه چهارم بهمن ماه ساعت های 18.30 و 22.30 در نظر گرفته شده است.
 
علاقمندان به این مجموعه می توانند در ساعت های 8 و 13 روز بعد بیننده تکرار هفتمین قسمت «تراز» باشند.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *