رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گریه و زاری خبرنگار بی بی سی برای شناسنامه آمریکایی فرزندش/ چرا هیچکس برای بیماران هموفیلی ایرانی گریه نکرد؟

8:54 - 03 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۵۲۰۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
روز چهارشنبه( 30 دی) بی بی سی فارسی خبری را با عنوان "آمریکا به روزنامه‌نگار بخش فارسی بی‌بی‌سی اجازه سفر بدون ویزا نداد" بر خروجی سایت خود قرار داد.
گریه و زاری خبرنگار بی بی سی برای شناسنامه آمریکایی فرزندش/ چرا هیچکس برای بیماران هموفیلی ایران گریه نکرد؟-گروه سیاسی: روز چهارشنبه( 30 دی) بی بی سی فارسی خبری را با عنوان "آمریکا به روزنامه‌نگار بخش فارسی بی‌بی‌سی اجازه سفر بدون ویزا نداد" بر روی خروجی سایت خود قرار داد.

رعنا رحیم پور خبرنگار بی بی سی فارسی در تشریح این خبر با انتشار عکسی گریان از خود گفته بود که به هنگام عزیمت به آمریکا در فرودگاه هیثرو لندن از پروازش به سوی آن کشور جلوگیری شده است.

وی قانون جدید تعلیق توافقنامه لغو روادید سفر به آمریکا برای مسافران و شهروندان چند کشور جهان از جمله ایران را "غیرمنصفانه" توصیف کرده است.

موضوع جلوگیری از سفر رعنا رحیم پور به آمریکا در رسانه های زیادی از جمله وبسایت روزنامه گاردین در بریتانیا منتشر شد.

اخذ شناسنامه آمریکایی ها هدف سفر خبرنگار بی بی سی فارسی!

با توجه به اینکه خبرنگار بی  بی سی باردار است، برخی از اطرافیان وی در صفحات اجتماعی مدعی شدند:  رعنا رحیم پور ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ بتواند برای ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺩ ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻗﺼﺪ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ است.

گریه و زاری خبرنگار بی بی سی برای شناسنامه آمریکایی فرزندش/ چرا هیچکس برای بیماران هموفیلی ایران گریه نکرد؟

بازخوانی یک فاجعه/ جنایت سفارت انگلیس در آنکارا

در اسفندماه سال گذشته سفارت انگلیس در آنکارا با ندادن ویزا مانع درمان دو بیمار هموفیلی ایرانی شد.

گریه و زاری خبرنگار بی بی سی برای شناسنامه آمریکایی فرزندش/ چرا هیچکس برای بیماران هموفیلی ایران گریه نکرد؟

احمد قویدل مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در تشریح این فاجعه در 5 اسفند 93 گفت:‌ کانون هموفیلی ایران با توجه به تعطیلی سفارت انگلیس در تهران با تامین هزینه‌های سفر این دو بیمار از طریق خیرین امکان مراجعه این دو بیمار را به سفارت انگلیس در آنکارا فراهم کرد. اما متاسفانه سفارت انگلیس در آنکارا فارغ از اهداف خیر خواهانه و انسان دوستانه گروهی از خیرین انگلیسی و ایرانی از صدور ویزا برای این دو بیمار که امیدوار به بهره مندی از این روش درمانی جدید بودند خودداری کرد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در ادامه افزود: کنسولگری این سفارت خانه به روش معمول خود بدون آنکه حتی یک لحظه به اهداف این سفر و چندین سال کار مطالعاتی و دعوتنامه بسیار کامل تیم دانشمندان انگلیسی؛ به دنبال پرینت حساب بانکی متقاضی ویزای درمان با حمایت خیرین می‌گشت !؟

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران عنوان کرد: کنسول گری سفارت انگلیس در آنکارا حتی فرصت رفع ابهامات خود را به دو بیمار متقاضی ویزا با هدف درمان را نداد و برای یک لحظه هم به این فکر نکرد که این دو بیمار بر روی دستان خیرین انگلیسی و ایرانی به آن سفارتحانه رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: آیا مسئولان کنسول گری سفارت انگلیس برای یک لحظه فکر نکردند که اگر یکی از اعضای خانواده آنها به درمان در کشور دیگری نیازمند باشند، توقع چه اقدامی را از سفارت خانه آن کشور در صدور روادید دارند؟

چرا هیچکس برای بیماران هموفیلی ایران گریه نکرد؟/ دریغ از یک خط خبر و یک قطره اشک تمساح!

حال سوال اینجاست که چرا وقتی سفارت انگلیس از دادن ویزا به دو بیمار هموفیلی ایرانی خودداری کرد هیچ یک از خبرنگاران خارج نشین  مزد بگیر غرب این اقدام را غیر منصفانه نخواندند و در رسانه های خود در مورد این جنایت مطلبی ننوشتند و به بایکوت این خبر پرداختند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *