هدف زندان اصلاح و بازپروری مددجویان است

18:00 - 29 دی 1394
کد خبر: ۱۲۴۱۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
زندانیان بایستی از امکانات و شرایط مطلوب بوجود آمده در محیط زندان که موجب اصلاح و بازپروری بهتر شخصیت آنان است استفاده کنند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، دادستان عمومی و انقلاب شیراز در بازدید از زندان مرکزی شیراز گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر حبس زادیی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها و عملیاتی کردن دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری و نیز تأکید رئیس کل دادگستری استان فارس بر اجرای این دستورالعمل، جلسات متعددی در این زمینه برگزار و تصمیمات ویژه‌ای  اتخاذ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز احداث واحد مشاوره به منظور ارشاد و راهنمایی زندانیان و تشکیل پرونده اعسار برای آنان با همکاری مسئولان قضایی و اعطای تسهیلات به محکومین جرایم غیرعمد و مالی را از مهم‌ترین مصوبات جلسات کاهش جمعیت کیفری دانست.

صالحی درخصوص قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی نیز بیان داشت: با هدف آگاه سازی و اطلاع‌رسانی عامه مردم، به خصوص افرادی که در مراجع قضایی پرونده ای در این زمینه دارند، از طریق معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اقدام خواهد شد.

صالحی پس از بازدید از زندان مرکزی شیراز با ابراز رضایت از عملکرد مدیرکل زندان ها  و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس در حوزه های مختلف گفت: خوشبختانه در طول یک سال اخیر شاهد تحولات چشمگیری در سطح زندان های فارس بوده ایم.

وی با اشاره به فراهم آمدن امکانات و شرایط مطلوب آموزشی، مذهبی و قرآنی و همچنین فضای فیزیکی و امکانات ورزشی در محیط زندان عادل آباد گفت: زندانیان باید از این  شرایط بوجود آمده که در جهت  اصلاح و بازپروری بهتر شخصیت آنان ایجاد شده است؛ استفاده کنند.

این مقام قضایی تأکید کرد: محیط زندان، از نظر بهداشتی و روانشناختی، به یک محیط امن و آسوده برای زندانیان تبدیل شده است.

گفتنی است جلسات کاهش جمعیت کیفری استان با هدف بهبود عملکرد زندان ها، نظارت و کاهش جمعیت کیفری با حضور دادستان عمومی و انقلاب شیراز، مدیرکل زندان ها و جمعی از مسئولین دستگاه قضایی استان برگزار برگزار می گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *